Warmtepompboiler verbinden via smart plug met ZP
Mijn probleem betreft een installatie
warmtepompboiler Viessmann Vitocal 262-A 291L
Zonnepanelen 9180Wp
omvormer SMA
Energiemeter SMA homemanager 2.0 in hoofdbord
Deze laatste zou via WLAN stpcontacten van Edimax SP -2101W mijn WP boiler ondersteuen om op te laden wanneer er overtollige electriciteit is van de zonnepanelen.
Sinds januari werden de Edimax smartpluggen geplaats en tot op heden werkt het systeem niet. De firma die de ZP plaatste heeft wat moeite gedaan, door mijn herhaaldelijke vraag, om oplossingen te zoeken, maar krijgt het niet opgelost en laat de zaak links liggen.
Ondertussen werd er aan het bord van de WP boiler aanpassingen aangebracht door firma ZP voor deze installatie en als gevolg kan ik de WP boiler nu zelf niet meer regelen om op te springen bij veel zon bv. Dus deze spingt nu vooral buiten de zonne-uren op.
De installateur van de WP boiler trekt er zijn handen van af en is zeer boos dat er anderen aan de boiler werkten. Maw hij knet er ook niets van en geeft dat toe. Hij wil Viessman laten komen om de de boiler te recetten, waarvan de kosten mij aangerekend worden.
Noch SMA (zegt van op afstand dat het MOET werken) nog de firma's die graag nieuwe produkten verkopen (kunnen) willen mijn probleem oplossen.
Heeft iemand ervaring of advies?