Afwatering in PVC raamprofiel
Zijn zichtbare afwateringskapjes nog van deze tijd in het plaatsen van nieuwe PVC raamprofielen?
Een verdoken afwatering lijkt ons eerder te voldoen aan de norm van nieuwe ramen.
Groeten
Afwatering in PVC raamprofiel
Zijn zichtbare afwateringskapjes nog van deze tijd in het plaatsen van nieuwe PVC raamprofielen?
Een verdoken afwatering lijkt ons eerder te voldoen aan de norm van nieuwe ramen.
Groeten
De keuze van profiel maak je toch zelf? Wat is het probleem?
Toen we met vrienden spraken over ons ramen-keuze-proces, vonden zij het vreemd dat ons profielen met waterkapjes werden aangeboden, daar zij vanuit hun aannemer werden gewezen dat verdoken waterkapjes -beter- zijn.
We zijn zelf nog zeer jong in het verbouwproces, dus weten hierin zelf niet meteen wat/hoe/... ;-)
Afwateringsgaatjes met kapjes vooraan op het profiel zijn altijd beter. Afwateringsgaten onderaan zijn een modeverschijnsel waarbij de industrie naar oplossingen zoekt om zich aan te passen aan deze modegril. Het heef tnadelige invloeden zoals een verminderde afwateringscapaciteit en verhoogd eindringing van water in de profielen. De water huishouding is geen eenvoudig probleem van als het er maar door stroomt ist goed hoor. Om maar te zwijgen van eventuele mogelijke problemen van fluiten door die kleine gaatjes wat bij kapjes quasi onbestaande is. De afkeer van de consument voor waterkapjes is vooral ik vind het nie schoon of na een paar jaar ben ik de kapjes kwijt na het poetsen is dus vooral een subjectief gegeven met objectieve nadelen als gevolg. Toch raar als je zelf verklaard er niks van af te weten en je naar mijn gevoel de voorkeur heeft aan een mening van een vriend die er waarschijnlijk ook geen jota van kent. Iedere constructeur mag en kan zijn raamprofielen bewerken zoals hij wenst. De consument mag ook kiezen wat hij of zij wenst Maar bij bvb openbare aanbestedingen van ziekehuizen of zo dus de grotere projecten zijn de objectief technische regels veel belangrijker dan estethiek en tlet alleen dat wegens de absolute garantie en er dan geen discussie mogelijk is.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Ontdek de beste oriëntatie van je woning volgens lichtexpert Joël Sels. Kies slim tussen noord- of zuidgericht bouwen.
Lees meer.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=0e485cdde976f9ada7a8531f231a39c1)
Ontdek de nieuwste trends en innovaties voor ramen en deuren: van de nieuwste kleuren en gerecycleerde deuren tot slimme ramen.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen