Vastzittende radiatorkranen.
In mijn recent aangekocht huis hebben de radiatorkranen blijkbaar hun beste tijd gehad.
Het regelwerk van de kranen zit vast.
Toen ik merkte dat de badkamertemperatuur wat hoger mocht zijn heb ik de manuele kraan wat verder opengedraaid... echter zonder resultaat. Ik heb de kraan dan dicht gezet en weer geopend maar... nu blijft het binnenwerk dicht staan! Ik heb de grijze knop gedemonteerd en het pinnetje al een paar keer ingespoten met WD40 maar dat helpt geen zier (wat ik trouwens al verwachtte).
De kranen zijn vermoedelijk van ergens rond de jaren ’85... VSA-onderblokkranen met een ongewone aansluiting als ik naar de meest gangbare onderblokken van tegenwoordig kijk.
Nu is mijn vraag… is dit euvel nog te herstellen bij de meeste van die kranen die ik heb OF… zijn ze nog te vervangen door gelijkaardige exemplaren OF… kan ik de aansuitingen ombouwen naar een klassieke thermostatische kraan bovenaan aan de ingang van de radiator en de uitgang gewoon aansluiten aan de retourleiding?

.png?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=f2f055a9889d02201753102e6df47725)