Onderhoudstechnieker staakt onderhoud vanwege uitgesleten vijskop
Hallo. Mijn ouders (op leeftijd en zeer weinig kennis van techniek) hebben een Viessman verwarmingsketel (op gas en nu bijna 7 jaar oud)) en hebben onlangs hun 2-jaarlijks onderhoud laten uitvoeren door een erkende firma uit Boom. De technieker kreeg 1 van de 4 vijzen van de brandkamer niet los en zei tegen mijn ouders dat de eigenaar van het gebouw dit moet oplossen of dit met Viessman zelf regelen. Het lijkt me zeer raar dat een ervaren technieker zijn werk staakt omdat er 1 vijs niet goed los komt, al zeker niet als je weet dat het vorige onderhoud ook door dezelfde firma is gebeurd, dit lijkt me zeer onprofessioneel. Het gaat om een 'torx' vijs en 1 van die vijzen ziet er idd wat uitgesleten uit. Hoe pakken mijn ouders dit het beste aan? Ik zou de vijs zelf waarsch wel kunnen los krijgen (sleuf in zagen/slijpen en met platte schroevendraaier proberen los te draaien of uitboren en dan tappen) maar er is uiteraard altijd het risico dat er iets fout loopt. Heeft er iemand goeie raad aub? Alvast bedankt!