2

electriciteitskast compleet vervangen

BEGM677
BEGM677
#Elektriciteit · 1 jaar geleden

hoi, net oude woning gekocht met afgekeurde electriciteit om verschillende redenen ( geen aarding, geen diff, geen correcte zekeringen...) en nieuw hier dus jullie zullen mij nog een paar keer zien terugkeren.

Graag had ik deze kast op de zelfde plaats vervangen door een nieuwe kast.

Mag ik:

de "hoofdschakelaar" op de oude teller ( bakeliet) gewoon afzetten,

oude kast verwijderen,

nieuwe kast plaatsen met de nodige regels in acht te nemen ( aardingsspinnen, nieuwe zekeringen ,diff 30 -300 ..),

kast laten keuren ,(door firma die huidige heeft afgekeurd) 

contact opnemen met fluvius(?) om de aansluiting te doen van de gekeurde electriciteitskast ? ( en in 1 beweging ook de teller vernieuwen).

Of hoe pak ik dit best aan? ( kast verdraden ed kan ik , wil gewoon weten of ik deze zelf mag verwijderen en nieuwe mag plaatsen ...) 

Alvast bedankt voor jullie advies

Alle reacties

0
James23
James23
3 14 Andere particulier
1 jaar geleden

https://forum.livios.be/nl/topic/hoe-zekeringskast-vervangen-zonder-lang-zonder-elektriciteit-te-vallen/

0
BEGM677
BEGM677
0 5 Verbouwer
1 jaar geleden

Beste, 

In uw situatie behoud je je oude elec kast. Is bij ons niet de bedoeling. Wil op dezelfde plaats dadelijk een nieuwe kast voorzien.

Dus mag ik schakelaar op teller afzetten , oude kast loskoppelen en verwijderen. Nieuwe plaatsen met juiste zekeringeb/diff/ aarding ed. DEZE KAST NIET AANSLUITEN, laten keuren, na keuring fluvius terug laten aansluiten met digitale teller? 

Mag da?

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Ontdek de beste vakmensen uit de buurt. Vergelijk gratis en zonder verplichtingen offertes voor jouw elektriciteitswerken.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Alles wat je moet weten over elektriciteit in je woning: van plan tot keuring

Alles wat je moet weten over elektriciteit in je woning: van plan tot keuring

Elektriciteit leggen? Ontdek tips voor je elektriciteitsplan, aansluiting, keuring, keuze van leverancier en hoe je kan besparen op je verbruik.

Lees meer

Energieovernamedocument bij verhuis, verhuur, verkoop, scheiding of overlijden: dit moet je weten

Energieovernamedocument bij verhuis, verhuur, verkoop, scheiding of overlijden: dit moet je weten

Je energieleverancier inlichten bij verhuis, scheiding of overlijden? Ontdek hoe je de meterstanden doorgeeft met een energieovernamedocument.

Lees meer

Keuring van elektriciteit: alles over wettelijke eisen

Keuring van elektriciteit: alles over wettelijke eisen

Alles over de keuring van elektriciteit: wettelijke eisen, frequentie, kosten en waarom een elektrische keuring essentieel is voor je veiligheid.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag