2

kritische installatie woning

Marcha91
Marcha91
#Elektriciteit · 1 jaar geleden

De elektriciteit van de woning die wij aangekocht hebben is afgekeurd. Een opmering is onder andere dat de kritische installatie niet uitgevoerd is volgens goed vakmanschap. 

Ik breek er mijn hoofd over wat er in mijn woonhuis aanwezig zou kunnen zijn van kritische installaties. Online lees ik voorbeelden als, productielijn, serverlokaal, gebouw voor industriële veehouderij... Dit is al zeker niet van toepassing op mijn woning.

Iemand ideeën?

Groet.

Alle reacties

0
nivaOne
nivaOne
28 389 Andere professioneel
1 jaar geleden

Ik zou daar niet over piekeren. Zowat alle installaties van bestaande woningen bekomen geen blanco rapport.  
De naam van de keurder staat op het rapport. Bel hem eens om navraag te doen wat hij juist bedoelt als er geen verdere detail op het verslag staat.

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
1 jaar geleden

Ik breek er mijn hoofd over wat er in mijn woonhuis aanwezig zou kunnen zijn van kritische installaties. 

Is vermoedelijk een keurder die van 'overdreven' woordgebruik houdt. Sommige keurders hebben Nederlands ook niet als moedertaal. Misschien is dat het geval hier? 

Download onze gratis zonnepanelengids

Download onze gratis zonnepanelengids

Alles wat je moet weten over duurzame energie, kostenbesparing en installatie. Inclusief checklists voor maximale opbrengst!

Download nu gratis jouw gids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wat doe je bij een stroompanne: dit stappenplan helpt je verder

Wat doe je bij een stroompanne: dit stappenplan helpt je verder

Hoe ontstaan stroompannes en wat moet je doen als er een stroompanne is? Volg ons handige stappenplan.

Lees meer

Digitale meter voor iedereen tegen 2029: meer over de werking en besparingsmogelijkheden

Digitale meter voor iedereen tegen 2029: meer over de werking en besparingsmogelijkheden

Ontdek hoe een digitale meter werkt, hoe hij inzicht geeft in je verbruik en hoe je je digitale meter slim kan maken om energie te besparen.

Lees meer

Zonne-energie opslaan in een zoutwaterbatterij? “Het is de duurzaamste thuisbatterij”

Zonne-energie opslaan in een zoutwaterbatterij? “Het is de duurzaamste thuisbatterij”

De zoutwaterbatterij is in opmars. Ze bestaat uit natuurlijke materialen, vergt amper onderhoud en is veilig. “Het is de duurzaamste thuisbatterij.”

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag