Estetische aanpassing dakkapel - vergunning of melding?

1

Estetische aanpassing dakkapel - vergunning of melding?

olivierH
olivierH
#Regelgeving · 1 jaar geleden

We willen graag het uitzicht van onze dakkapel wijzigen nl. van een puntdak naar een platdak. Volgens de gemeente is dit verguningsverplicht zonder architect. Klopt dit? Ik dacht dat een vergunning enkel nodig was bij het plaatsten van een nieuwe dakkapel al dan niet met een architect gezien afhankelijk van meer of minder dan 1/4de van het totale dakoppervlak beslaat en wel/geen constructieve werken. Iemand hier ervaring mee?

Alle reacties

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
1 jaar geleden· Bedankje ontvangen

Er  spelen waarschijnlijk andere factoren mee.

Straatkant of achterzijde?

Oppervlakte uitbreiding ?

Stabiliteit van het gebouw?

Beschermend dorpsgezicht of niet?

Dit zijn maar enkele zaken die van invloed kunnen zijn.

Niet akkoord met de beslissing dit aankaarten bij dienst betwistingen.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Terug premies aanvragen en korting op belasting verdwijnt bijna: dit verandert er in september

Terug premies aanvragen en korting op belasting verdwijnt bijna: dit verandert er in september

Vanaf 1 september kan je terug Mijn VerbouwPremie aanvragen. Maar de korting van de onroerende voorheffing verdwijnt binnenkort.

Lees meer

Kan je zomaar een laadpaal plaatsen als je in een appartement woont?

Kan je zomaar een laadpaal plaatsen als je in een appartement woont?

Wil je een laadpaal aan je appartement? Dan heb je daar recht op. “Maar de regels zijn niet duidelijk", meent Luc Vander Meeren van syndicus Syncura.

Lees meer

Belgen verhuizen 4 keer in hun leven: zo bereid je een verhuis voor

Belgen verhuizen 4 keer in hun leven: zo bereid je een verhuis voor

Belgen verhuizen gemiddeld vier keer in hun leven. Maar hoe bereid je je verhuis voor? Met deze zes stappen bewaar je het overzicht.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag