Isolatie gemeenschappelijke muur

4

Isolatie gemeenschappelijke muur

Watcher
Watcher
#Dak · 1 jaar geleden

Wij vebben onze wachtgevel geïsoleerd met isolatiepabelen can 14cm. De buren zijn nu aan get bouwen en gebruiken glaswol van amper 10cm, volgens hun is dat voldoende en dienen zij enkel geluidsisolatie te voorzien??? Klopt dit? Ook hebben we gemerkt dat hun dakgoot, aan onze kant, dik 10cm over hun bouwlijn komt, dus voorbij onze gevel, idem met de afwerking van hun gevel. Kan dit allemaal zomaar? 

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/90488/img-20240122-wa0002.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=f6b47e52bc163d1158b0a65432976f68https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/90488/img-20240122-wa0007.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=dfbf6788b520c079a797dd184d4faf7ehttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/90488/img-20240122-wa0003.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=e2b6264995663a1a2c1ce40250a5eb65

Alle reacties

0
Raoel
Raoel
0 28 Andere particulier
1 jaar geleden

Dat mag allemaal zomaar niet. Spreek u buren hierop aan en ga in eerste instantie naar de bouwdienst. Ruimtelijke ordening van de gemeente. Laat dit niet zomaar want na 5 j. kan je er niets meer aan doen. Laat een p.v. opmaken en doe ook navraag voor de verplichte isolatie. Buurman moet op zijn eigen perceel blijven.

0
Watcher
Watcher
20 143 Andere particulier
1 jaar geleden

Bedankt. Waar kan ik navraag doen ivm isolatie 

0
Kris M
Kris M
594 3500 Andere particulier
1 jaar geleden

Nu ja. Je buur bouwt normaal je ganse buitenschil vol met verwarmde ruimtes.  Je bent dus beter af qua isolatie (nulverlies als hij verwarmt) dan voorheen.  Bij een recente aanbouw aan onze nieuwe middelste woning hebben ze maar 4 cm gestoken.  Wel hun eigen muur natuurlijk.  Niet moeilijk gedaan (wel fotos genomen) maar daar er 3 muurbladen zijn : 2 van ons en 1 van hen is er geen geluidshinder.

Dit in de veronderstelling dat die 14 cm deels over hun grond kwam.  Anders grondovername regelen als het sop de kool waard is.

0
Raoel
Raoel
0 28 Andere particulier
1 jaar geleden

Voor de isolatie kan je terecht bij de architect, die moet meer uitleg geven en het moet op de bouwplannen staan. Misschien ook wel bij ruimtelijke ordening, die kennen waarschijnlijk ook wel de normen o.v.m de isolatie.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

De dakopstand: kosten, soorten en handige tips voor jouw plat dak

De dakopstand: kosten, soorten en handige tips voor jouw plat dak

Alles wat je moet weten over de dakopstand: van functie en soorten tot handige tips voor plaatsing en onderhoud.

Lees meer

Stalen, aluminium of kunststof dakplaten voor jouw dak: een vergelijking van materialen en prijzen

Stalen, aluminium of kunststof dakplaten voor jouw dak: een vergelijking van materialen en prijzen

Dakplaten zijn een slimme keuze voor wie goedkoop en snel een dak wil plaatsen. Ontdek welk materiaal het beste past bij jouw woning of bijgebouw.

Lees meer

Is een omkeerdak geschikt voor je plat dak? Ontdek de voordelen en aandachtspunten

Is een omkeerdak geschikt voor je plat dak? Ontdek de voordelen en aandachtspunten

Een plat dak isoleren? Ontdek wanneer een omkeerdak interessant is en lees meer over de voordelen, aandachtspunten en veelgemaakte fouten.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag