Aansluiting inbouwkast met stopcontacten en led-verlichting
De muur in onze slaapkamer heeft momenteel twee enkelvoudige stopcontacten. We willen over de gehele lengte van deze muur een inbouwkast (dressing) plaatsen. In de kast wordt een grote nis voorzien om ons bed tegen te plaatsen, met daarin aan weerszijden van het bed een kleine nis die dienst zal doen als nachttafeltje. In elk van die twee kleine nissen zouden we een 2- of 3-voudig stopcontact willen zetten (voor wekker, oplader, etc.)
Echter: we willen aan de binnenzijde van de kast graag LED-verlichting, die aangeschakeld wordt met een sensor onderaan de kastdeur. Eventueel zouden we bovenin de kleine nissen ook een LED-strip voorzien die dan dienst doet als nachtverlichting.
Is er een manier om dit reglementair aan te sluiten zonder een derde aftakpunt in de muur te voorzien? De kring waar de twee huidige stopcontacten op zitten, heeft namelijk al 8 aftakpunten, dus daar kan niet meer van afgetakt worden (en een nieuwe kring trekken is geen optie, want dan moet ik alle vloeren openbreken).
Ik denk er bijvoorbeeld aan om in één van de twee bestaande stopcontacten een stekkerdoos (met snoer) te stoppen die dan bereikbaar zou blijven onder een lade in de kast. De twee nieuwe stopcontacten in de kast zouden dan aangesloten worden op die stekkerdoos, terwijl het andere stopcontact in de muur dan gebruikt wordt voor de ledverlichting. Mag zoiets? En zo ja: hoe geef ik dat weer op een eendraadschema en situatieschema?
Alvast bedankt!
Gert