eca/cca/f2 uitbreiding bestaande installatie en aankoppeling bestaande kabels
Situatie: bestaande installatie uit 2016.
Recent werd een aanbouw uitgevoerd bestaande uit (berging/carport. In deze nieuwe berging zal een nieuwe verdeelkast geplaatst worden, afgetakt van de bestaande verdeelkast uit 2016. Vanuit de nieuwe kast zal aftakking vertrekken richting verlichting/stopcontacten van berging/carport/tuin.
1) Welke kabel dien ik te gebruiken voor aftakking van de bestaande verdeelkast? XVB met CCA normering ?
2) Ik heb nog een rol xvb f2 Eca uit 2018, mag ik die nog gebruiken voor de uitbreiding/carport/tuin? kabels zullen een meter of 4 in bundel liggen binnen.
3) Er zou nog een bestaande exvb 5g4 kabel aangesloten worden op deze nieuwe kast. Ik zie nergens eca/cca of dergelijke op staan op deze kabel. Mag ik die bestaande kabel gebruiken of moet ik die vervangen?
4) Er zou nog 1 bestaande kabel xvb f2 eca moeten aangesloten worden op de nieuwe kast. kabel komt van buiten via wachtbuis in de nieuwe berging en zou dan een meter of 2,5 naastliggende de aftakkabel lopen tot aan de nieuwe verdeelkast. Mag dit?
Dank voor de input alvast !