15

Gevelrenovatie: isolatie + spuitkurk

Diorama
Diorama
#Isolatie · 1 jaar geleden

Ik heb in 2015 een prefabwoning(bungalow) van de jaren 70 gekocht zonder spouwmuren. Zoldervloer is geisoleerd en de ramen zijn vervangen. Gevel op zich is echt lelijk en de muren zijn aan de dunne kant (20-21 cm).

Omdat de woning op kleigrond gebouwd is en er kans is op barsten, dacht ik aan kurk omdat die toch flexibeler blijkt te zijn dan crepi + Kurk is gemakkelijker in onderhoud.

Sowieso wil ik isoleren. Voorlopig twee offertes gekregen,
1/ Lambdawaarde 0,032. - 12 cm - 34.000 euro (te duur, dieven)
2/ Lambdawaarde 0,032. - 10 cm - 25.500 euro

Vraag mij nu af of dit voldoende is qua isolatie, ik wil echt wel een verschil merken van warmtegevoel binnen en aan de andere kant, tweede offerte is al hoog genoeg 

Wat denken jullie?

Alle reacties

0
Bolai
Bolai
2 25 Andere professioneel
1 jaar geleden

Staat er dan geen prijs bij de opties?

men splitst dat op opdat je kan vergelijken met andere offerte. 
ik zou ook het woord optie niet gebruiken (want het zijn essentiële dingen) , maar ze wel apart vermelden zodat je weet wat elk aspect kost. 

0
Diorama
Diorama
0 12 Andere particulier
1 jaar geleden

@Bolai

Zo ziet het er uit, 3de offerte ontvangen en dat tussen haakjes stond er zelfs niet bij van in het begin.

Moet je zelf beginnen die btw er nog bij rekenen want prijs rechts is zonder btw ;-) 

Maar als je 1 uur komt mijn en jouw tijd verspillen en we alles bespreken van wat ik zou willen, wil ik toch wel een volledige offerte voor kurk en nie crepi en kurk als optie en dan die diversen...

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/91214/untitled-picture.png?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=165d0fdeadb05f5a2089e90489c8a532
0
Diorama
Diorama
0 12 Andere particulier
1 jaar geleden

Vraag over de RD Waarde

2 offertes, beide EPS

Offerte 1 met RD Waarde 4.25 w/m²

Offerte 2 - RD Waarde 0.32 w/mk

Hoe kan dezelfde materiaal verschillende rd waarde hebben? of is dat een heel stomme vraag? :)

0
Carl Vandecasteele
Carl Vandecasteele
78 736 Verbouwer
1 jaar geleden

Offerte 1 met Rd Waarde 4.25 W/m²
DIT IS EEN NORMAAL CIJFER.

Offerte 2 - Rd Waarde 0.32 w/mk
AAN DE W/mK TE ZIEN BETREFT DIT DE lambdawaarde VAN HET SOLATIEMATERIAAL EN IS EEN NORMAAL CIJFER VOOR LAMBDA VAN EPS. DUS GEEN Rd.
ALS IK DAARMEE REKEN : Rd = dikte (in m) : lambda = 0,14 : 0,032 = 4,37 W/m²

UITERAARD MOET EEN OFFERTE CORRECTE TERMINOLOGIE BEVATTEN EN IN GEVAL JE MET DEZE FIRMA IN ZEE WIL GAAN MOET IE ZIJN OFFERTE WEL OPNIEUW SCHRIJVEN. KOST HEM 5 MINUTEN.

0
Diorama
Diorama
0 12 Andere particulier
1 jaar geleden

Ok dank je, als leek is dat moeilijk te verstaan.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je spouwmuur isoleren: dit zijn de 4 grootste blunders

Je spouwmuur isoleren: dit zijn de 4 grootste blunders

Waar loopt het in de praktijk vaak fout bij het isoleren van de spouwmuur? Twee experts vertellen hoe je de meest gemaakte blunders kan vermijden.

Lees meer

Muurisolatie: materialen, mogelijkheden, prijs en premies

Muurisolatie: materialen, mogelijkheden, prijs en premies

Je energieverbruik verlagen doe je met muurisolatie. Ontdek meer over de materialen, voor- en nadelen van binnen- en buitenmuurisolatie en de prijs.

Lees meer

Dakisolatie: hellend dak na-isoleren langs binnen

Dakisolatie: hellend dak na-isoleren langs binnen

Tot maar liefst een derde van de warmte in je woning gaat verloren via je dak. Het loont dus zeker de moeite om te investeren in (extra) dakisolatie.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag