Radiator verwijderen
Hallo,
Ik zou graag de radiators in onze slaapkamers verwijderen. Deze hebben de afgelopen 10 jaar nooit aangestaan en nemen enkel plaats in beslag (i.e. een muur die niet kan gebruiken). Aangezien we van plan zijn aircoditioning te plaatsen, is er een alternatief voorhanden moest het toch een keertje nodig zijn.
Volgens mij moet het mogelijk zijn dit zelf te doen, maar ik ben niet 100% zeker of dit wel klopt.
Hier is hoe ik denk het te doen (zie ook foto in bijlage).
1. Water afsluiten aan de CV (is dit echt nodig en zo ja, hoe moet dit?) - (Ketel is een Viesmann Vitodens
2. De 'dopjes' (A) voor de aan- en afvoer verwijderen en met een inbus sleutel de aan- en afvoer dichtdraaien
3. De aflsuiting onderaan aan de andere kant van de radiator (niet op de foto) openen en de ontluchter bovenaan losdraaien zodat de radiator leegloopt
4. De bevestigingsmoeren aan de aan- en afvoer (B) losdraaien en de radiator verwijderen.
---vanaf hier ben ik minder zeker
5. De aan- en afvoer op het 'aansluitblok' aflsuiten met een dop
6. De aan- en afvoer terug opendraaien met een inbusleutel
Is dit min of meer correct en zijn er eventuele zaken waar ik nog rekening mee moet houden? Welk type afluitdop dien ik te gebruiken (indien stap 5 correct is uiteraard)?
Alsvast bedankt!
Sven