1

Ramen bewegen

Mboeding
Mboeding
#Ramen en deuren · 1 jaar geleden

Beste,

we hebben net schuiframen laten plaatsen.

4.30m dus vrij groot. Ook de zijpanelen zijn van glas. Dit is dubbel glas met argon gas. Nu als je de raam aanraakt (zelfs niet hard drukt) gaat deze bewegen. Tot heel veel zelfs.

is een aanbouw en dit baart me nu zorgen.

kan iemand me zeggen of dit normaal is?

ik kan begrijpen dat er wat speling op zit maar dit lijkt ons wel extreem.

alvast bedankt

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/90858/image-2.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=147cf8839600721341f1ed4c7857ae6ehttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/90858/image-3.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=4bd977bbcfc3b86d834c5a1536051b34

Alle reacties

0
moes
moes
73 723 Andere professioneel
1 jaar geleden

Wat bedoel je met bewegen. Het raamkader/raamvleugel of het glas ?   Als je daar met vlakke hand op duwt in het midden dan zal dat glas idd ook bewegen. Normaalste zaak van de wereld. Extreem ? Maarja wat is extreem voor u ?

glas moet kunnen bewegen anders gaa thet barsten bij bvb flinke wind. Belgie is opgedeeld in zones gaande van de kust tot de Ardennen. In die zones zijn alle elementen van het weer opgenomen. Ook de hoogte van zo een zone telt mee kust/ardennen,alsook de plaats stad/platteland. Die samenstelling van allerlei parameters worden in een formule gestoken en daar komt dan uit welke ruiten( een ruit is een stuk glas) een ge-isoleerde (= samengesteld glas) moet bestaan bvb 5/15/4. of 6/12/33.2 Dat is een glas van 5 een van 4 mm en een afstandhouder  mm. De dikte van zo,n glas gaan dus varieren naar mate het glas groter word. Een grote ruit kan bvb bij afmeting 3 x 3 mtr een dikte hebben van 10/15/12.

De dikte van uw glas zal normaal staan op uw bestelling of op offerte. Zoniet dan staat ze iin de afstandhouder (zilverkleurige strip of zwarte strip tussen de glasbladen) dat is wat w enoemen de glascode. Die vermeld ook de isolatie waarde, het merk en soort ruit

Maar eerlijker wijze ? 99,9 procent van het glas geleverd en geplaatst is correct. Voor de prijs moet een aannemer het niet doen. De berekeningen gebeuren ook volledig automatisch. een aannemer gaat er echt geen schatten aan verdienen moest die nie kosher zijn en er geld denkt aan te verdienen. Bovendien moet de fabrikant van het geraamte ook weten welk glas er zal in komen te zitten. Want dat bepaald de afmeting van de glaslat waarmee dat glas vast zit. Dus ik denk niet dat u zich zorgen moet maken. Als u de glascode vind dan mag u ze altijd hier komen posten en dan is het nog makkelijker om te weten dat het wel het juiste glas zal zijn.

Wat voor u extreem is zal dat niet direct zo zijn. Glas kan en moet gemiddeld 7 % buiging kunnen opvangen. 

Sorry maar.... ik zie wel dat het een Turkse fabrikant is dus of die de regels en normen die verplicht zijn in Belgie ............ Bent u trouwens zeker dat er gelaagd glas in zit, dat is een verplichting. Zoniet bent u gejost als er zich iets voor doet.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

In de kijker: duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor schaduw én licht

In de kijker: duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor schaduw én licht

Ontdek hoe duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor koelte en sfeervolle verlichting, dag én nacht! Slimme innovatie voor je terras.

Lees meer

10 oplossingen om de zon buiten te houden, van budgetvriendelijk tot high-end

10 oplossingen om de zon buiten te houden, van budgetvriendelijk tot high-end

21 maart is Global Shading Day: het ideale moment om te bekijken hoe je oververhitting kan vermijden in huis. We geven je 10 mogelijke oplossingen.

Lees meer

De perfecte voordeur kiezen: materialen, stijlen, prijzen en tips

De perfecte voordeur kiezen: materialen, stijlen, prijzen en tips

Kies de perfecte voordeur: ontdek materialen, stijlen, prijzen en tips voor onderhoud. Alles wat je moet weten in één handig overzicht.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag