21

Boiler op de zolder

gilberto
gilberto
#Sanitair · 1 jaar geleden
Deze vraag is goed beantwoord

Hi,

Er staat een hydrofoorgroep in onze bergplaats waarop een elektrische boiler Daalderop van 80 l is aangesloten.

Op de hydroforgroep staat een bolvormig watervat van 24 l .

De druk is 1,5 Bar.

Als ik op de zolder een douche wil laten installeren, kan ik dan hiervoor een boiler van 80 l aansluiten op diezelfde hydrofoorgroep?

grtz,

gilberto  

1
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
1 jaar geleden

Waarom één boiler en geen geiser??

Een boiler verbruikt continu en een geiser alleen bij gebruik. En een geiser is "nooit" leeg. 

1
nivaOne
nivaOne
28 391 Andere professioneel
1 jaar geleden· Bedankje ontvangen

met het oog op zonneboiler? 

1
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
1 jaar geleden· Bedankje ontvangen

Aan Feter,

Thanks. Ja dat is geen slecht idee. Werkt een geiser ook met aardgas?

grtz,

gilberto

Een geiser kan op aardgas of propaangas maar dan wel de juiste sproeier, daar weet de installateur alles van. Zelf op elektriciteit kan een geiser al komt dat maar weinig voor. 

Alle reacties

0
gilberto
gilberto
0 609 Andere particulier
1 jaar geleden

Vriendelijk dank voor de uitgebreide professionle uitleg over de verschillende mogelijkheden voor het plaatsen van een verwarmingsinstallatie op gas of de werking van een zonneboiler.

Maar ik lees van alles. Elektrische verwarming is duurder dan met gas verwarmen.

Er staat ook het tegenovergstelde op het internet vermeld.

Is een elektrische boiler goedkoper dan gas? Kort antwoord: Ja een elektrische boiler is goedkoper dan een boiler op gas. De energiekosten zijn bij een elektrische boiler lager als bij een boiler op gas.7 jan 

Dus wie moet je geloven.

In Wallonië stookt nog meer dan de helft van de bevolking met gas.In de krant staat dat tijdens het jaar 2023 meer gasconsendatiewandketels zijn verkocht dan warmtepompen.

De leveranciers van lucht-water warmtepompen die schrijven dat de buiten-unit met de grote ventilator en ook soms ingebouwde compressor fluisterstil is overdrijven graag om hun artikelen de kunnen verkopen.

Ik hoor de ventilator van de buiten-unit bij de gebuur op 15 m afstand van mijn slaapkamer raam voor zijn zwembad in de tuin. Men vertelt alleen de mooie dingen van een warmtepomp 3 en 4 cop of scop en verzwijgt dat de koude vloeistof in de leidingen voor de warmtewisselaar R32 zullen worden verboden door de Europese Commissie in 2027 omdat deze de ozon beschadigen.  

Ook zijn de warmtepompen heel prijzig en de terugverdientijd is heel lang. 

En als je geen batterijen heb die de stroom van de zonnepanelen kunnen opslaan, is het steeds wikken en wegen, zeker met het systeem van de piekuren.

grtz,

gilberto

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

De mogelijkheden zijn de laatste jaren enorm toegenomen, waardoor het moeilijker wordt om de juiste keuze te maken voor jouw woning. In dit magazine helpen we je graag op weg.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je sanitair water verwarmen met een zonneboiler of warmtepompboiler? Zo maak je de juiste keuze

Je sanitair water verwarmen met een zonneboiler of warmtepompboiler? Zo maak je de juiste keuze

Twijfel je tussen een zonneboiler of warmtepompboiler? Lees meer over de werking, prijs en terugverdientijd en kies wat past bij je woning en budget.

Lees meer

Op zoek naar een zonneboilerinstallateur? Tips om prijzen en offertes te vergelijken

Op zoek naar een zonneboilerinstallateur? Tips om prijzen en offertes te vergelijken

Op zoek naar een zonneboilerinstallateur? Ontdek hoe je een goede installateur kan vinden en hoe je offertes kan vergelijken.

Lees meer

Van warmtepompboiler tot zonneboiler: dit zijn de opties voor sanitair warm water

Van warmtepompboiler tot zonneboiler: dit zijn de opties voor sanitair warm water

Hoe kan je jouw sanitair water verwarmen? Met een geiser, elektrische, zonne- of warmtepompboiler: welke optie voor je sanitair warm water kies jij?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag