Dampscherm onderbroken door inspectieluik

4

Dampscherm onderbroken door inspectieluik

Lievaai84
Lievaai84
#Isolatie · 1 jaar geleden

Ik ben mijn zolder aan het verbouwen naar een slaapkamer. De isolatie en dampscherm zijn reeds geplaatst en ben nu bezig met het plaatsen van de panlatten voor de gyproc.

Ik had echter graag een inspectieluik voorzien zodat ik de dakdoorvoer van mijn schouw af en toe kan controleren op eventuele lekken. Echter zie ik niet in hoe dit mogelijk is zonder het onderbreken van mijn dampscherm, wat ik eigenlijk niet wil.

Ik vroeg me af hoe ik dit moet oplossen volgens de regels van de kunst.

Alvast bedankt! 

Alle reacties

0
nivaOne
nivaOne
28 389 Andere professioneel
1 jaar geleden

Er zijn ook luiken met druksluiting bv de Kral 13.

0
WOLFFF
WOLFFF
6 52 Andere professioneel
1 jaar geleden

Een luchtdicht inspectieluik lijkt me de beste oplossing. 't Is nooit zo goed als een niet-onderbroeken dampscherm, maar beter dan niks. De correcte en minitieuze plaatsing ervan zal cruciaal zijn om je dampscherm zo goed mogelijk te doen aansluiten.

0
Aannemer ruwbouw & totaalrenovaties
1 28 Andere professioneel
3 maanden geleden

Beste,

Op deze website (link hieronder) kunt u verschillende luchtdichte inspectieluiken vinden.

https://matrappe.be/nl/tempo-softline-luchtdicht-en-geisoleerd-toegangsluik

Met vriendelijke groeten

0
Lievaai84
Lievaai84
0 1 Andere particulier
1 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! 

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Dakisolatie plaatsen? 7 fouten die je absoluut moet vermijden

Dakisolatie plaatsen? 7 fouten die je absoluut moet vermijden

Deze zeven fouten moet je absoluut vermijden bij het plaatsen van dakisolatie.

Lees meer

Je zolder isoleren? Dit stappenplan is een garantie op succes

Je zolder isoleren? Dit stappenplan is een garantie op succes

Ga jij je huis energiezuinig renoveren? Dan is je zolder de perfecte plaats om te beginnen. Met dit stappenplan isoleer je je zolder in vijf stappen.

Lees meer

Offerte voor isolatie aanvragen? Zo ga je te werk

Offerte voor isolatie aanvragen? Zo ga je te werk

Ontdek alles over een offerte voor isolatie: de prijs, premies, aandachtspunten en tips om offertes te vergelijken.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag