6

Van dubbel naar hr++

Jona90
Jona90
#Regelgeving · 1 jaar geleden

Beste wij hebben net een huisje gekocht met epc 527 nu vroegen wij ons af er zit dubbel glas met houten raam profielen van 1980 heeft dit invloed op de epc als we deze veranderen naar hr++ ramen met pvc of zal de epc niet zo danig zakken? 10 ramen dubbel 2 enkel boven de voordeur en op de zolder is enkel. De verslag gever liet weten als we het dak isoleren en 16 zonnepanelen leggen dar we op 393 zullen uitkomen is een D wij willen naar een C omdat we een renteloze lening afsluiten en dit moet binnen de 5j ook hebben geen 16 maar 8 zonnepanelen nodig. Is een openbebouwing ramen 2,88kwt voordeur ook nog van hout, 

Alle reacties

0
Bolai
Bolai
2 25 Andere professioneel
1 jaar geleden

Zoiets kan je maar weten als dit ingegeven wordt in jouw epc. 
Want dat is afhankelijk van het bv, bruikbare vloeroppervlak en situatie cv en sanitair. 

wazrom stel je deze vraag niet aan je epc man?

hij kan dat perfect en snel ingeven in het protocol en zo de nodige simulaties doen. 

0
Jona90
Jona90
0 1 Verbouwer
1 jaar geleden

Beste hebben we gevraagd  maar hij zegd dat dit niet lukt omdat hij niet weet welk glas wij gaan nemen welke isolatie enzo ik heb het hem nochtans gezegd 22cm wol voor het dak en de ramen 1.1kwt. Er is momenteel al een condensatieketel aanwezig 

0
Bolai
Bolai
2 25 Andere professioneel
1 jaar geleden

Dan kan ie dat perfect hoor. 
meer heeft men niet nodig. 
men kan de Uw van een raam ingeven, of zelfs apart de Ug van het glas en de profielen apart.

mss is hij verkoper van PV of van isolatie...

0
Patrick Oostens
Patrick Oostens
8 82 Andere professioneel
1 jaar geleden

Op jouw EPC rapport staan in een balk de waardes die je uitkomt, als je een bepaalde investering doet. Ik kan je alvast vertellen dat het dak isoleren het meeste opbrengt, daarna de ramen. Dat zijn immers de plaatsen waar het meeste warmteverlies is. Een houtkachel is ook een zware verliespost. Zonnepanelen brengen geen verschil in een EPC. Een EPC gaat immers over warmteverlies en hoeveel het kost om jouw woning te verwarmen. Zonnepanelen hebben niets te maken met verwarming, maar met besparen op elektriciteit. Wat niet wil zeggen dat dit een slechte investering is, integendeel. Op 6 jaar tijd heb je zonnepanelen terugverdiend.

0
ECOVALUE - EPC DESKUNDIGE
1 14 Andere professioneel
1 jaar geleden

Dat lukt zeker hoor. Het is zelfs zo dat de aanwijzingen die op jouw EPC staan altijd in een vaste volgorde worden geschreven door de software. Maar de mogelijkheden en combinaties zijn talrijk. Elke combinatie kan zowat een andere invloed hebben op jouw EPC.

Mvg,

0
ECOVALUE - EPC DESKUNDIGE
1 14 Andere professioneel
1 jaar geleden

Zonnepanelen hebben wel een effect op je EPC hoor. 

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Hoe herken je asbest in huis? En hoe verwijder je het? "Van 1 asbestvezel in je longen kan je al ziek worden"

Hoe herken je asbest in huis? En hoe verwijder je het? "Van 1 asbestvezel in je longen kan je al ziek worden"

Dateert jouw woning van voor 2001? Dan is de kans groot dat er asbest in zit. Maar hoe weet je dat zeker? En mag je het verwijderen? OVAM weet raad.

Lees meer

Minister Jambon voorziet een tussenoplossing voor btw op sloop en heropbouw

Minister Jambon voorziet een tussenoplossing voor btw op sloop en heropbouw

Minister Jambon voorziet een oplossing voor btw op sloop en heropbouw. Geen tijdelijke btw-verhoging, maar een administratieve tolerantie van 6%.

Lees meer

Btw op sloop en heropbouw voor projecten permanent verlaagd naar 6%

Btw op sloop en heropbouw voor projecten permanent verlaagd naar 6%

De regering hervormt de btw op sloop en heropbouw. Vanaf 1 juli 2025 betaal je 6% btw als je koopt via een projectontwikkelaar of sleutel-op-de-deur.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag