Bedankt voor uw raadgeving.
Volgens uw schrijven heb jij het D-systeem die de warme lucht recupereert en is er geen storend geluid waar te nemen.
En dat is voor de volledige woning. Dus staat er een verdelingsbox waarop flexibele luchtbuizen zijn aangesloten die naar alle beschikbare wooninrichtingen van uw huis lopen waardoor de verse lucht wordt aangevoerd en ook weggezogen.
Deze verdelingsbox staat blijkbaar op de zolder, enfin zo heeft mijn EPB verslaggever dit met een schetstekening naar mij verstuurd.( zie bijlage)
Dus als de slaapkamers voor mijn dochter op de zolder zullen gereed zijn, staat dit verluchtingsbakje direct in haar omgeving.
Maar is dit überhaupt wel nodig voor één enkele ruimte dus de nieuwe living die voor mijn dochter zal worden gebouwd? Op de zolder geldt geen verplichting voor een veltilatie systeem.
Oké je mag niet alles geloven wat er op het internet en door de mensen wordt verteld.
Maar dan moet je ook eens komen luisteren in mijn slaapkamer als de buiten-unit van mijn gebuur hun warmtepomp is ingeschakeld om hun zwembad op te warmen.
En de reactie van de installateur die onlangs bij ons kwam voor de plaatsing van een nieuwe cv-ketel (gascondensatieketel)die zei dat hij de stekker bij zijn gebuur had uitgetrokken van hun warmtepomp wegens overdreven geluidshinder.
En de vriendin van mijn vrouw die vertelde dat de politie was geweest bij de beheerder van de Spar winkel in ons dorp. Omdat de geburen klachten hadden ingediend wegens overdreven geluidshinder van de airconditon installatie tegen hun woning.
Het is niet omdat in mijn woning niet alle lampen meer branden, dat dit zo overal het geval is. Als men zo denkt dan is er ook geen oorlog in Oekraïne als je niet naar het tv nieuws kijkt en luistert .
En waarom maakt de firma Renson zulke promoties en beschrijvingen op hun website, dat ze over zeer goede geluiddempers beschikken om het storende geluid van aanvoerende en afzuigende ventilatoren te beperken?
Toch niet voor de lol?
Het is heel tof dat alles zeer goed functioneert bij jou, maar daarom is dit niet overal dezelfde situatie.
Niet slecht bedoelt hoor.
grtz,
gilberto