waterdichte mortel is gewone mortel met toevoeging van compactuna plus. krijgen ze zwembadn mee waterdicht dus voor keldr lukt het wel ;-)
maar met de snel evoluerende commerciële markt die voor iedere toepassing iets verkoopt, zou het me niet verwonderen dat er al een speciaal product in de handel is.
je moet er wel je muren tot boven de waterkeringslaag mee estrijken en dik genoeg, 2mm zal te weinig zijn, ik zou zeker 1cm nemen
Beste Carl,
Dank je wel voor je advies.
De eerste betonblok van onderaf gezien is inderdaad nat, daar bevindt zich dan de waterkering. Vanaf de waterkering is elke blok natuurlijk droog. Ik zal jouw raad opvolgen. Zodra het droog is in de zomer, zal ik deze hele onderste rij behandelen met mortel + ct. De dallen die op de grond liggen hebben voegen. Wanneer ik meer druk uitoefen op deze dallen komt er een heel klein beetje vocht vrij. Ik moet wel vermelden dat ik twee maanden geleden een lek had in mijn kelder, waarbij 3 kuub water is vrijgekomen (het water stond tot aan mijn enkels). Dit water is vervolgens naar de grondwaterput gelopen, waarna mijn pomp het naar buiten heeft gepompt. Dit kan natuurlijk de reden zijn waarom de voegen nog steeds nat zijn. Ik vermoed dat het vocht voornamelijk langs de onderste betonblokken naar binnen sijpelt. Kun je mij een geschikte mortel aanraden?
Met vriendelijke groet,