grundfoss MQ3-35 regenwaterpomp, alle elektriciteit uit

12

grundfoss MQ3-35 regenwaterpomp, alle elektriciteit uit

jan 1429
jan 1429
#Elektriciteit · 1 jaar geleden
Deze vraag is goed beantwoord

Bij het  doorspoelen van mijn toilet valt alle stroom uit(differentieel) Als ik de stekker van de pomp uittrek en het toilet doorspoel en daarna de stekker insteek werkt de pomp zonder dat de elektriciteit uitvalt. Onlangs is de debietmeter van de pomp vervangen, de pomp heeft 3 tal weken perfekt gewerkt Bij het nakijken zag ik wat vocht op de condensator(waarschijnlijk wat water gemorst) zitten deze heb ik proper gemaakt (contacten) Kan het zijn dat de condensator stuk is(doorgeslagen)  of een beetje stuk?  Ik heb een beetje kennis van elektriciteit.Als ik via een ander kraantje water aftap gaat de pomp perfekt in werking zonder uitval.

1
YDT
YDT
1 15 Andere particulier
1 jaar geleden· Bedankje ontvangen

Het lijkt er op dat er op een andere kring (ook) verlies zit. Al de som van alle verliezen  in de verschillende kringen 30 mA overschrijden valt alles uit. Waar de boosdoener zit kan uitgemeten worden met een Megger (of analoog toestel). Dit vraagt meestal wat zoekwerk. Gezien deze aardlekken meestal voorkomen bij aangesloten verbruikers zoals wasmachine, electrisch vuur, etc kan het afkoppelen hiervan je op weg zetten.

Alle reacties

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
1 jaar geleden

Bij een ander aftappunt, loopt er dan per minuut net zoveel water er uit? En hou je de kraan dan net "zolang" open?

0
jan 1429
jan 1429
0 4 Andere particulier
1 jaar geleden

gewoon kraan volle bak open om emmer te vullen ,leidingen van toilet of vande kraan hebben dezelfde diameter

0
LeaD
LeaD
13 242 Andere professioneel
1 jaar geleden

Vul eens traag een emmer en zie of dat de differtieel dan ook uitspringt .

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
1 jaar geleden

Vul eens traag een emmer en zie of dat de differtieel dan ook uitspringt .

Je moet inderdaad met die kraan de zelfde omstandigheden creëren. Dus de zelfde hoeveelheid met de zelfde snelheid. Dat de leidingen het zelfde zijn wil nog niet zeggen dat de "kranen" het zelfde zijn. 

0
LeaD
LeaD
1 jaar geleden

Vocht op de condensator, zit in het kastje op de motor, als daar water in zit is je motor stuk . In een condensator zit ook vloeistof, geen water maar elektroliet, als dit uitloopt is je condensator ook defect . Ik vrees dat het nieuwe pomp wordt .

0
jan 1429
jan 1429
0 4 Andere particulier
1 jaar geleden

bedankt voor de snelle reactie,

condensator is niet lek vocht dat erop zat was gemorst water bij monteren debietmeter,

als ik de stekker van de pomp uittrek ,het toilet doorspoel en stekker terug insteek werkt de pomp normaal, de test zoals lead vraagt traag vullen emmer is ok. stekker in laten steken doortrekken elektr uit,

0
LeaD
LeaD
1 jaar geleden

Emmer is 10 L als die eivol is, jachtbak is 12 L, dit zou nog het verschil kunnen maken .

Zou er ook nog een klein lek in de vlotter van het toilet kunnen zitten ? Dan blijft er een heel klein debiet met drukverlies als gevolg over . Sommige presscontrollers kunnen daar niet goed meer mee over weg na verloop van tijd  ( door kalk ) . Hysteresis voorkomt dan het onnodig aan en af schakelen .

Is het een 30 mA of een 300 mA differentieel ?

0
jan 1429
jan 1429
0 4 Andere particulier
1 jaar geleden

is 30 mA ,is geen lek in toilet 

0
YDT
YDT
1 15 Andere particulier
1 jaar geleden

Indien je alle andere electrische kringen behalve deze van de pomp uitschakelt, heb je dan hetzelfde fenomeen, ttz wc doorspoelen=uitschakelen en bij een ander aftakpunt geen probleem?

0
jan 1429
jan 1429
0 4 Andere particulier
1 jaar geleden

alle kringen uitgeschakeld behalve die van de pomp ,toilet doorgespoeld pomp slaat normaal aan geen elektriciteits uitval, waar moet ik zoeken?

Thuisbatterij laten plaatsen? Vergelijk gratis offertes!

Thuisbatterij laten plaatsen? Vergelijk gratis offertes!

Laat een thuisbatterij installeren en gebruik optimaal je zonne-energie. Ontvang gratis en vrijblijvende offertes van vakmensen.

Offertes aanvragen
Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Ontdek de beste vakmensen uit de buurt. Vergelijk gratis en zonder verplichtingen offertes voor jouw elektriciteitswerken.

Offertes aanvragen
Download onze gratis zonnepanelengids

Download onze gratis zonnepanelengids

Alles wat je moet weten over duurzame energie, kostenbesparing en installatie. Inclusief checklists voor maximale opbrengst!

Download nu gratis jouw gids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Thuisbatterij: werking, prijs, terugverdientijd en alle andere dingen die je moet weten

Thuisbatterij: werking, prijs, terugverdientijd en alle andere dingen die je moet weten

Met een batterij kan je overtollige zonnestroom stockeren. Maar hoe werkt het precies? Wat is de prijs? En is de investering voor jou wel interessant?

Lees meer

De werfkast: veilige elektriciteit op je bouwplaats

De werfkast: veilige elektriciteit op je bouwplaats

Werfkast elektriciteit: ontdek alles over de installatie, types, keuring en aansluiting op het elektriciteitsnet voor een veilige werf.

Lees meer

Situatieschema elektriciteit: wat is het en waarom heb je het nodig?

Situatieschema elektriciteit: wat is het en waarom heb je het nodig?

Ontdek wat een situatieschema elektriciteit is, hoe je het zelf maakt, waarom het verplicht is en hoe het bijdraagt aan jouw elektrische installatie.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag