2

Vloerverwarming een must bij renovatie?

FlorisC
FlorisC
#Verwarming & koeling · 1 jaar geleden

Ik vroeg me af of je tegenwoordig bij een grondige renovatie sowieso best kiest voor vloerverwarming, ook al is dit voor 1 ruimte?

Wij zouden dit najaar onze badkamer renoveren (verplaatsen naar grotere ruimte). We gaan sowieso de chappe verwijderen om isolatie te voorzien. Nu vroeg ik me af, voorzien we dan best ook direct vloerverwarming? Wij dachten eerst aan isolatie en een radiator met voldoende vermogen, maar was nu aan het twijfelen of ik ook niet best vloerverwarming voorzie.

Ik weet dat ik ongeveer 8cm chappe heb, dus in die 8cm zou ik isolatie en verwarming moeten voorzien. De woning is onderkelder dus ik ga de afvoer en elektriciteit direct doorboren naar de kelder, deze neemt dus geen ruimte in.

Alle reacties

0
Nick 61
Nick 61
222 1634 Andere professioneel
1 jaar geleden· Bedankje ontvangen

Voor een degelijke vloerverwarming heb je 12 cm isolatie, 7 cm chappe en 1 à 1,5 cm vloer nodig. Hou ook rekening met een aparte verdeler op lage temperatuur, aparte termostaat en waarschijnlijk een sturing voor 2 of meerdere circuits, zeker 1 op lage temperatuur en zeker 1 op normale tot hoge temperatuur.  Een droge vloerverwarming kan ook, dan heb je isolatie waarin de ruimte voor de buizen uitgefreesd worden,  daarover zeer dunne metaal platen en de afwerking met laminaat of iets dergelijks. 

0
Carl Vandecasteele
Carl Vandecasteele
78 736 Verbouwer
1 jaar geleden· Bedankje ontvangen

als je toch al die  vloer uitbreekt en daar wil isoleren zou ik de moeite doen voor vloerverwarming.

alleen is in vele huizen de oppervlakte van een badkamer soms te klein om die badkamer helemaal warm te krijgen ook al omdat men de badkamertemperatuur toch wel een 5° hoger wil dan de woonkamertemperatuur. dat wordt dan meestal gecombineerd met een verticale radiator voor de snelheid van opwarmen.

toch zou ik het dan doen omdat je dan geen koude vloer hebt. en met de belangrijke opmerkingen dat Nick hierboven gaf

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Laat een zuinige condensatieketel plaatsen door ervaren professionals. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Verwarmen met lagetemperatuurradiatoren: slim en comfortabel!

Verwarmen met lagetemperatuurradiatoren: slim en comfortabel!

Ontdek hoe lagetemperatuurradiatoren energie besparen en comfort bieden in combinatie met duurzame verwarmingssystemen.

Lees meer

Accumulatieverwarming uitgelegd: werking, prijs en toekomst

Accumulatieverwarming uitgelegd: werking, prijs en toekomst

Accumulatieverwarming: hoe werkt het, wat zijn de kosten en welke duurzame alternatieven zijn er? Kom erachter in ons uitgebreide artikel.

Lees meer

Wat is de meest ideale temperatuur voor vloerverwarming?

Wat is de meest ideale temperatuur voor vloerverwarming?

Wat is de ideale temperatuur voor vloerverwarming? Hoe snel is vloerverwarming op temperatuur? En wat met de temperatuur ‘s nachts of als je weg bent?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag