Vocht in de kelder
Ik ga een paar aparte topics openen want anders kan ik niet meer volgen.
Achtergrond: ik heb altijd wel vocht in de kelder gehad maar nu is dit veel erger geworden door hoger grondwater maar ook achter de woning is een nieuwe verkaveling gekomen en daar is een vrij groot "waterinfiltratie" bekken gelegd en die is nu volledig vol. De overloop daarvan is ook een dikke betonnen buis die loopt naast het huis en die buis is ook helemaal vol en is van waterdoorlatend beton, dus nog meer water.
Heb een "onafhankelijke" expert laten komen maar de vraag is altijd "hoe onafhankelijk" hé.
Topic 1: In ons voorraadkot is nu altijd water. Dat komt uit onder de "sokkel" die er gelegd is (door de vorige eigenaars). Als ik de vloer droog maak zie je het water eruit komen, heel stilletjes. Ik dacht wat aquaplan "waterdruk stop" tegen de tegels te doen en daar dan kelder epoxy op te doen.
Op de foto rechterkant zie je ook dat de muur ook "nat" staat want daar is wat kalkafzetting te zien. Als ik dan die "sokkel" dicht maak, is die muur nog steeds nat en vraag ik me af of dan die sokkel dichtmaken het nog erger zou maken want nu stroom het water eronder uit.