Dynamisch tarief klinkt mooi, ... toch enkele bedenkingen, daar de interessantste uren op dagen van veel zon en/of veel wind zijn. m.a.w. voor opvang van het verwarmingsverbruik in de winter niet echt optimaal.
Nog een nadeel lijkt me, dat je je benodigd (lees: zo veel mogelijk) vermogen best intrekt tijdens de goedkoopste tijdzones (ingeschat zo'n 4uur/dag tijdens de dynamische topdagen?) . Dan komt het capaciteitstarief erbij kijken om je op een andere manier af te straffen...
Ik heb hier recent een oplossing voor ontwikkeld, ideale oplossing voor accumulatoren. Neem gerust contact op indien interesse!
Variable energiecontracten.
Deze relatief "nieuwe" contracten volgen de energiebeurs van uur tot uur. Daarom hebben wij een systeem ontwikkeld dat hier gebruik van maakt waar door je maandelijks een hoop geld kan besparen.
Hoe kan je een variable energiecontract gebruiken om geld te besparen?
Indien de grootgebruikers aan staan op de goedkoopste uren wordt de prijs van dat uur gebruikt om uw factuur te berekenen. Dit is natuurlijk manueel niet haalbaar om constant verbruikers aan/uit te zetten op bepaalde uren (tenzij je werkloos en slaaploos bent).
Onze oplossing heeft dit geautomatiseerd, geef aan welke apparaten
je (dagelijks) wilt aanzetten, denk aan elektrische verwarming, boilers, batterijen, vaatwassen, ... en voor hoe lang deze moeten aan staan. Elke dag wordt er een schema berekend op basis van de apparaten
en de energiebeurs.
Voorbeeld:
De accumulatieverwarming van de Badkamer moet 378 minuten aanstaan bij een gemiddelde buitentemperatuur van 0 graden Celsius, alsook wil ik dat de badkamer tot 20 graden Celsius wordt verwarmd.
Dit apparaat wordt in dit geval toegevoegd als een dynamisch apparaat (in onze oplossing) dat rekening houdt met de gemiddelde buitentemperatuur van de dag zelf, je kan hier zo ver in gaan als je wilt.
Zo zien we dat de vereiste minuten AAN dynamisch worden aangepast op basis van de gemiddelde buitentemperatuur, stel dat de gemiddelde buitentemperatuur morgen 10 graden Celsius is zal de badkamer gedurende 189 minuten aan staan.
Elke dag worden de energietarieven voor morgen opgehaald en wordt er een slim schema samengesteld rekening houdend met de maximum capaciteit die u zelf instelt.
U geeft zelf aan welke apparaten en met welke voorwaarden u met onze oplossing wilt gebruiken en dit kan op maat aangepast en geïnstalleerd worden.
Indien u interesse of vragen heeft aarzel zeker niet om ons te contacteren! Ook al is het maar om te kijken of u dit zou kunnen gebruiken bij u thuis. laurent@ldit.be
Het gaat natuurlijk veel verder dan wat hier beschreven staat maar ik wou het simpel en eenvoudig houden.