Definitieve oplevering
Kan ik een definieve oplevering weigeren indien het EPC/EPC van het gebouw en het appartement ontbreekt, evenals het dossier Asbuilt van de gemeenschappelijke delen?
Zoja moet ik hiervoor een bepaalde procediure volgen.
Definitieve oplevering
Kan ik een definieve oplevering weigeren indien het EPC/EPC van het gebouw en het appartement ontbreekt, evenals het dossier Asbuilt van de gemeenschappelijke delen?
Zoja moet ik hiervoor een bepaalde procediure volgen.
Je kan akkoord gaan met een 'voorlopige oplevering'. Eens alle openstaande punten afgewerkt zijn (binnen een redelijke/beschreven termijn) kan je akkoord gaan met de definitieve oplevering
U kan een oplevering in princiepe altijd weigeren. Maar dan moet u wel voor de consequenties opdraaien. Maar wie beetje slim is zal een "volledige" oplevering" nooit weigeren of 1 facet of een paar zeer lichte inbreuken. Daarmee snijd je alleen in je eigen vel. Vergeet niet dat de juridische diensten van bijnaalle SOD,s veel sterker staan tegenover u. Eerlijk ? Misschien niet maar het is wel de realiteit.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Vanaf 2027 moeten alle energieleveranciers een vast tarief voor energie aanbieden. Depraetere wil zo gezinnen beschermen tegen hoge energiefacturen.
Lees meer
Vanaf 2026 wordt de Mijn VerbouwLening opnieuw renteloos, maar alleen voor de de laagste inkomens.
Lees meer
Wat gebeurt er met de gezamenlijke woning bij een scheiding? Mag je die overnemen of wordt ze openbaar verkocht? Expert Jan Roodhooft weet raad.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen