Dak huis kraakt en knalt en knapt.

2

Dak huis kraakt en knalt en knapt.

Noetly
Noetly
#Dak · 1 jaar geleden

We wonen al 38 jaar in deze woning. De woning is van 1980. Het was altijd al zo dat het dak geluid maakte in de zomer als de zon er veel op gestaan had. Maar dat was af en toe en hoorden we nauwelijks.

Maar sinds een paar maanden knalt het overdag en 's nachts. Het geluid komt van alle kanten.  Wat we zelf kunnen bedenken. In oktober is er gezaagd in het dak vanwege plaatsen buitenunit hybride warmtepomp. In februari is ons huis geïsoleerd met korrels. Vooral na februari begonnen de geluiden. Alsof er een autoportier dichtslaat, of een deur in huis.

Weet iemand wat dit kan zijn en wat eraan gedaan zou kunnen worden. Er zitten van die groene platen aan de binnenkant van het dak. Dakelementen stramien lees ik op bouwtekening.

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/92101/17132542462265759534678578683731.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=c955cb9521e2fb2ef60682eea0a156cd

Alle reacties

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
1 jaar geleden· Bedankje ontvangen

Iets veranderd in de "wqtmte hyishouding" daardoor krimpen/uitzetten niet meer gelijk, gaat dus met schokken (dat zorgt voor knallen 

0
Noetly
Noetly
0 3 Andere particulier
1 jaar geleden

Dank voor dit antwoord. En denk je dat dit blijft, of kan het op den duur minder worden?

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Kies voor een groendak: voordelen, prijzen en tips

Kies voor een groendak: voordelen, prijzen en tips

Alles over het groendak: voordelen, prijs, soorten, premies en hoe je het zelf of met een professional aanlegt. Ontdek onze tips.

Lees meer

Hoe asbest verwijderen? Enkele do's en don'ts

Hoe asbest verwijderen? Enkele do's en don'ts

In heel wat oude woningen zit er nog asbest. Hoe verwijder je dit kankerverwekkende materiaal zonder risico? Enkele tips om asbest te verwijderen.

Lees meer

Welke dakgoot past bij jouw woning?

Welke dakgoot past bij jouw woning?

Ontdek welke dakgoot het beste past bij jouw woning. Van materialen, zoals aluminium en koper, tot de plaatsing, de prijs en het onderhoud.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag