Automatische sectionale garagepoort die van alleen open gaat

5

Automatische sectionale garagepoort die van alleen open gaat

Dafnie
Dafnie
#Elektriciteit · 1 jaar geleden

Ik heb een automatische garagepoort die sinds een aantal weken reeds verschillende keren van alleen is open gegaan. De plaatser is heden komen kijken en zegt dat er niks mankeert aan poort of motor.

Hij zei dat het een probleem is dat hoelanger hoe meer voorkomt en dat niet geweten is hoe dat komt of wat er aan te doen is.

Is er iemand die hetzelfde probleem heeft of had?

Alle reacties

0
nivaOne
nivaOne
28 391 Andere professioneel
1 jaar geleden

Met die info is het niet eenvoudig om hierover iets te zeggen. Soms is het omdat je afstandsbediening los in je broekzak zit bvb. 
Kan je deze openen met een sleutel? Verzamel dan alle afstandsbedieningen, verwijder de batterijen en kijk of het dan nog gebeurt. Soms is er een knop op een van de bedieningen die niet langer stevig op zijn plaats zit en daardoor gemakkelijk contact maakt bvb. 

0
Technoman
Technoman
24 208 Verbouwer
1 jaar geleden

Beste,

Heb hetzelfde meegemaakt! probleem ligt aan de zender/ontvanger, of liever ontvanger!

Zender kan je stil leggen door batterij er uit te nemen( en poort manueel te openen voor een week, of meer)

Maar mijn gedacht is dat er in de buurt een gelijkaardig systeem aan het werk is, die een frequentie gebruikt die kort ligt bij de jouwe! Zet je ontvanger af, en zie of het nog gebeurd.

Misschien kan je de frequentie van je zender/ontvanger aanpassen( kijk of er DIP switches in je zender zitten)

Woon in de omgeving van de luchthaven, ontvanger van mijn garagepoort werd gestoord door een van hun hun frequenties (of harmonischen) na wijzigen van mijn frequentie was dit opgelost

succes

T.

0
nivaOne
nivaOne
28 391 Andere professioneel
1 jaar geleden

Beste

Als je iets uitprobeert zoals hierboven beschreven. Dan best een iets per keer.
Ik zie wel niet in hoe je met een zelfde frequentie een poort van een ander kan openen.
Die bakjes sturen unieke codes afgeleid van de master key. de fabrikant steekt in iedere poort een unieke code bij levering. Er zijn genoeg codes dat ze kunnen instellen om de ganse wereld van tientallen poorten te voorzien. Ik ga ervan uit dat de afstandsbediening een digitaal signaal verstuurt (of ze moet al heel oud zijn)

Auto's gaan ook niet continu vanzelf open en alle bakjes per merk/model sturen uit op dezelfde frequentie.

Ik heb wel weet gehad van dienstpersoneel die verklaard had dat het verloren was geraakt en die nadien (niet langer daar werkend) nog de deuren met het teruggevonden bakje heeft bediend. Maar die kans lijkt me klein. Heeft iemand nog een bakje ooit niet teruggeven?

Mocht het je afstandsbediening zijn dan kan je nog steeds een ander systeem eraan koppelen zodat je het oude niet langer hoeft te gebruiken (gewoon in parallel met je drukknoppen).

Heb je trouwens al nagegaan wat de toestand is van je drukknoppen? Misschien is daar iets mis mee en maken deze te pas en te onpas contact maken waardoor de garage opent.

0
Dafnie
Dafnie
0 3 Bouwer
1 jaar geleden

Wil er nog aan toevoegen dat ik momenteel niet in de woning woon. De woning is dus onbewoond. Ik woon niet in de buurt van een luchthaven ( Luchthaven Luik op ongeveer 30 km en Maastricht Aiport op ongeveer 20 km).

Sinds enkele maanden is er wel een flitspaal of hoe noem je dat van een trajectcontrole tegenover mijn woning actief. Kan het hier iets mee te maken hebben?

Hebben nu de stekker uit de poort getrokken dus moet die nu manueel openen maar dat is op lange termijn ook geen oplossing.

Kan het ook wat te maken hebben met een videobel bij de buren?

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
1 jaar geleden

Je kan ook een frequentie zoekenr gebruiken, die op de frequentie van de poort instellen. En afwachten of er wat te meten/vinden valt. 

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Ontdek de beste vakmensen uit de buurt. Vergelijk gratis en zonder verplichtingen offertes voor jouw elektriciteitswerken.

Offertes aanvragen
Download onze gratis zonnepanelengids

Download onze gratis zonnepanelengids

Alles wat je moet weten over duurzame energie, kostenbesparing en installatie. Inclusief checklists voor maximale opbrengst!

Download nu gratis jouw gids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een laadpaal bij je thuis: werking, installatie en prijs

Een laadpaal bij je thuis: werking, installatie en prijs

Wil je een laadpaal installeren? Dan zit je ongetwijfeld met vragen: waar plaats je die laadpaal thuis, hoeveel kost het en hoe laad je efficient?

Lees meer

Feesten zonder ongelukken: tips voor een veilig eindejaar

Feesten zonder ongelukken: tips voor een veilig eindejaar

De feestdagen staan weer voor de deur. Ieder jaar gebeuren er tal van ongevallen in huis. Met deze tips zorg je ervoor dat alles veilig verloopt.

Lees meer

Thuisbatterij: werking, prijs, terugverdientijd en alle andere dingen die je moet weten

Thuisbatterij: werking, prijs, terugverdientijd en alle andere dingen die je moet weten

Met een batterij kan je overtollige zonnestroom stockeren. Maar hoe werkt het precies? Wat is de prijs? En is de investering voor jou wel interessant?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag