Alu voordeur > krom
Hallo,
ondertussen al een 2tal jaar geleden hebben we ramen en voordeur laten plaatsen. Algemeen tevreden van de firma, kwaliteit, prijs, ... zij het niet voor 1 probleem.
De voordeur (aluminium) trekt krom, achteraf opzoeken op internet levert natuurlijk het gekende verhaal, door de warmte trekt een aluminium deur krom. onze voordeur, zuidgericht, komt zogoed als vol in de zon. We hebben toen ook direct de firma gecontacteerd. en er kwamen ondertussen ook al meermaals techniekers langs om het probleem (proberen) op te lossen. De firma wil wel degelijk moeite doen om het probleem te verhelpen wat we uiteraard ook apprecieren. (dus zeker GEEN gebrek aan goede wil hier)
maar op dit moment, komt er nog steeds tocht door, ik heb al wat met tochstrips gewerkt om het probleem te proberen verhelpen. Ben het ook een beetje moe aan het worden om telkens te zagen tegen de firma ...
Anderzijds omwille van dit probleem is een deel van de factuur nog steeds niet betaald. Vind ikzelf maar ook terecht. De voordeur zelf was niet goedkoop, +3500 eur, we hebben nu nog een openstaande factuur van 2500.
Dus op dit moment betaalden we nog slechts (+/-)1000 eur voor de deur waar ik opzich mee kan leven. Anderzijds hebben we nu wat schrik dat de firma in kwestie nog steeds het openstaande bedrag wil opvragen (begrijp ik wel), maar dan zal ik weer klagen dat de deur niet goed afsluit ...
Ik vroeg me af of iemand een idee had hoe we die best oplossen?
1) blijven zagen
2) het zo laten en hopen dat ze niet meer het openstaande bedrag opvragen
3) of de firma contacteren om het zo te laten maar dan ook het openstaande bedrag kwijt te schelden...
mijn gevoel is dat ze techniekers kunnen blijven sturen, maar als puntje bij paaltje komt, mochten we hier niet voor een alu deur kiezen, en moest dat ook door verkoper zijn opgemerkt. vorige deur, houten deur had dit probleem trouwens niet!
Alvast bedankt voor constructieve input!

.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=67b0da720354d56e302c785090212a1e)