15

heraanleg tuinpad met behoud van klinkers

marcel reynders
marcel reynders
#Terras en oprit · 1 jaar geleden

we gaan ons tuinpad van 1 m breed opnieuw laten heraanleggen met de bestaande klinkers. enkel een boordsteen ipv een spoorwegbiel(vroeger) dient aangelegd te worden. de spoorwegbiels zijn weg. dus enkel een nieuw boordplaatje , en de bestaande klinkers terug leggen. Lengte is ongeveer 16 m en breedte 1m. wat zou een schappelijke prijs zijn? ik zie prijzen van 45 eur/ m2 , maar hier dient enkel het boordplaatje gezet (is eelfs gedeeltelijk uitgegraven (waar biels lagen); en de klinkers zijn er;

Iemand een idee??

Alle reacties

0
liketoknow
liketoknow
1 23 Andere particulier
1 jaar geleden

Klopt, maar dat is nu net het tegenovergestelde van een offerte, en met rede. Een offerte wordt altijd met ruim overschot berekend om zeker je broek er niet aan te scheuren. Bovendien hangt de offerteprijs ook af van de hoeveelheid werk de man of vrouw heeft. Neem je ze niet, dan ligt die man er niet wakker van.

Daarom een gouden regel in de bedrijfswereld: altijd minimum 3 offertes vragen bij uiteraard verscheidene bedrijven.

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
1 jaar geleden

Volledig mee akkoord...

maar dan wel bij de juiste man vragen: ik vraag geen offerte bij de beenhouwer om mijn gazon te maaien. 

Er zijn verhardingswerkers die dit werkje klaren op enkele uren tijd... afvoer en nieuwe boorden + nieuwe klinkers plaatsen.

Er zullen tuinaanleggers of klusjesmannen zijn die dit perfect kunnen, het zal alleen iets langer duren misschien.

Maar professionele zijn simpelweg te duur om bestaande klinkers er uit te halen, proper te maken en terug te plaatsen. Danben je goedkoper gesteld met nieuwe. 

Vind je echter enkele zonen/schoonzonen, kleinkinderen of buurjongens /meisjes die een zakcentje willen verdienen met klinkers te kuisen? Doen. 

0
marcel reynders
marcel reynders
0 46 Andere particulier
1 jaar geleden

de klinkers liggen in een zandbed en zijn onmiddelijk zuiver. ze kunnen zo opgelicht worden . Dus zuiver maken niet nodig.

Denk zelfs dat na het plaatsen van de boordstenen  enkel de zijkanten gewoon dienen terug gelegd te worden. Maar of een vakman dit wil doen (bedoel een aannemer) na het lezen van de antwoorden (liever met nieuwe klinkers) begin ik aan te twijfelen. Het is enkerl een pad van 1 m breed dat enkel belopen wordt of met de kruiwagen belast wordt. dus geen zware belasting zoal een inrit met auto's

Ga maandag beginnen met wat prijs vragen, zal snel weten of er interesse is. 
Dacht ook via zo'n klusbureau eens te vragen vb ring twice , maar weet niet of ddie goed werk leveren voor zulke taken , wel voor uitdoen struiken en zo (bruut geweld).

Er is in de buurt ook een aannemr bezig met klinkerwerken, misschien eens vragen aan die arbeiders of ze oook prive werken (is APK aannemer)

zullen zien volgende week, laat in alle geval iets weten

anders probeer ik het zelf met een klinker op zijn kant als afscheiding (goe

de tip)

0
liketoknow
liketoknow
1 23 Andere particulier
1 jaar geleden

Heeft jou gemeente geen Hopler-website ? Daar zou je ook iemand kunnen zoeken, of iemand kent iemand ...

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
1 jaar geleden

Zelfs klinkers die op een zandbed liggen , en dit al voor enkele jaren , moeten elk proper gemaakt worden. 

T zal wel een pak sneller gaan. 

Breek maar eens een meterke uit. Je ziet dat de voegen vol zitten met fijn zand, wortels, aarde .. dat moet er allemaal af.

Als je bij een pad van 1 meter breed , opsluitbanden moet steken dan moet je al sowieso een 30/40 cm klinkers weghalen om die fundering voor die opsluitbanden te steken. De overschot van 60 cm  en daar de herbruik klinkers terug invlechten zal langer duren dan gans de boel er effe uit , borduurs steken, zandbed aftrekken , klinkers leggen. Trouwens . Je verse klinkers gaan ' anders ' verzakken ' dan deze die zijn blijven liggen. 

Ik denk ook dat je in de richting van een klinker op zijn kant moet slaan. Gebruik hiervoor een kasseihamer. Rustig op je gemakje , uurtje of zo per dag .

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu
Terrasoverkapping nodig? Vergelijk gratis offertes!

Terrasoverkapping nodig? Vergelijk gratis offertes!

Ontvang gratis offertes van ervaren vakmensen en creëer jouw ideale overkapping.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een overkapping voor je terras? Ontdek meer over de opties en prijs

Een overkapping voor je terras? Ontdek meer over de opties en prijs

Naast een vaste terrasoverkapping zijn er nog andere opties om je terras te overkappen, zoals een luifel of zonnescherm. Ontdek de opties en de prijs.

Lees meer

Kleiklinkers of betonklinkers: welke klinkers kies jij voor je terras of oprit?

Kleiklinkers of betonklinkers: welke klinkers kies jij voor je terras of oprit?

Kleiklinkers of betonklinkers? Met welke soort klinkers leg jij je tuinpad, oprit en terras aan?

Lees meer

Tips om je keramische terrastegels correct te plaatsen en onderhouden

Tips om je keramische terrastegels correct te plaatsen en onderhouden

Wil je nog heel wat zomers van je terras genieten? Deze tips helpen je op weg om keramische tegels correct te plaatsen en te onderhouden.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag