Twijfels en vragen over fundering hobbyhuis
We gaan een hobbyhuis bouwen. Jippie kuh kuh.
De afmetingen zijn 6 bij 4. Gezien mijn achtergrond en de beschikbar ematerialen zal het een constructie worden van een stalen geraamte frame als vloer met speciale Bryunzeel plaat en daarboven op vermoedelijk een vloer in houtcomposiet. Ik zou hout composiet alleen kunnen gebruiken maar vermoed te veel doorbuiging. Er komt een houtcombine in te staan en die weegt wel wat. Verder komen e rnog een serieuze werkbank en een cantileverstockage rek + de gewone rekjes voor de gereedschappen. Daarom is mijn idee de 2 Bryunzeel/composiet te combineren maar niet zeker. Nog beter zou een vloer zijn in C-dur maar daar kan ik niet meer aangeraken. De wanden worden gemaakt uit sandwich panelen zoals bvb bij grote opslag magazijnen. Daarna komt op zijn tijd een houten bekleding in bvb freewilly's. Heb hier bij mij nu wanden gemaakt uit verpakkingsmateriaal (oude CLS'en ) die volledig verweerd zijn en vriendin wil het zelfde qua uitstraling. Beetje de Gipsy bon chique stijl, Amerikaans Hamilton
Dus van alles boven de grond heb ik wel wat verstand maar het ding moet ook een fundering hebben. Neen we storten geen beton uitgesloten. Maar heeft iemand een idee ? Grondschroeven.ankers ? Lijkt mij technisch in orde en die leveranciers kunnen blijkbaar berekenen hoeveel. Maar ik twijfel er toch serieus over dat ge dat zomaar efkes de grond in draait. Bovendien weten we dat er toch wel wat rommel in de grond zit dus .... Dan maar betonblokken zeker. Maar hoe en hoeveel ? Of iemand nog iets anders ? Iemand?