Vergunning gemetseld tuinhuis
Beste leden,
Ik heb een vraag en ik weet niet exact hoe ik de informatie van het internet moet interpreteren dus ik vraag hier om advies.
Ik heb een rijwoning met een vrij diepe tuin. Omdat mijn woning al 18m diep is ga ik waarschijnlijk geen toestemming krijgen om nog aanpalend aan de woning een terrasoverkapping te plaatsen. Ik heb hiervoor besloten om mijn terras achteraan in de tuin aan te leggen.
Helemaal achteraan de tuin ga ik 37,5m2 verharden met tegels. Ik ga over de volledige breedte van de tuin een tuinhuis metselen (5 breed en 4 diep) waartegen de overkapping zal komen. Voor de tuinhuis zal dus mijn terras van 20m2 komen.
Nu, ik weet dat ik voor die 40m2 geen vergunning nodig heb.
Wat betreft de tuinhuis heb ik ook geen vergunning nodig als ik onder 3,5m hoogte blijf, onder 40m2 oppervlakte, en 1m van de perceelgrens in de achtertuin, tenzij het tegen een scheidingsmuur wordt gebouwd.
Mijn perceel wordt van de buren gescheiden door middel van een betonnen schutting zoals bij vele tuinen het geval is in Antwerpen.
1. Telt deze schutting als scheidingsmuur in dit geval? Mag ik de tuinhuis tegen het einde van mijn tuin, op 10cm van deze schutting metselen? Of moet ik echt langs alle zijden 1m van de schutting blijven?
2. Zijn al mijn andere aannames i.v.m. geen vergunning nodig voor deze werken correct?

.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=ccb950611fbaeafede6f5a5ac5723191)