1

Bouw prive woning deels via de vennootschap

Boesboes
Boesboes
#Regelgeving · 1 jaar geleden

Mijn partner en ik zijn beide vrij beroepers en staan op het punt om aan onze bouwplannen te beginnen. Wij beide hebben een eigen vennootschap. De vraag is of we een deel van de kosten van de bouw via onze vennootschap zouden kunnen bekostigen. Het is niet de bedoeling om in ons huis activiteiten anders dan administratie uit te voeren. De architect sprak over een percentage van 20% wat via de vennootschap bekostigd zou kunnen worden. De vraag is dus of dit ook kan als enkel het administratieve gedeelte van onze activiteit (bureel) in het huis uitgevoerd zal worden en middels welke construtie?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Alle reacties

0
moes
moes
73 722 Andere professioneel
1 jaar geleden· Bedankje ontvangen

Voor zover ik het mij herinner bouwt u best privé en verhuurd u door aan uw vennootschappen. Uw boekhouder en notaris weten daar meer over. Uw archi veel minder

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Bouwvergunning aanvragen: in deze gevallen is het verplicht

Bouwvergunning aanvragen: in deze gevallen is het verplicht

Voor welke bouw- en renovatiewerken moet je een omgevingsvergunning (bouwvergunning) aanvragen? Ontdek welke procedure je moet volgen.

Lees meer

Wat verandert er vanaf 1 juli?

Wat verandert er vanaf 1 juli?

Vanaf juli veranderen de renovatiepremies, kan je makkelijker energieleveranciers vergelijken en is de gasketel duurder. Alle wijzigingen op een rij.

Lees meer

EPC-labelpremie stijgt vanaf 2025: beter renoveren wordt meer beloond

EPC-labelpremie stijgt vanaf 2025: beter renoveren wordt meer beloond

De EPC-labelpremie stijgt in 2025, vooral voor lagere inkomens. Renoveren ze tot label A, dan ontvangen ze tot 2.000 euro extra.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag