11

cv ketel waterdruk laag.

Clssns
Clssns
#Verwarming & koeling · 1 jaar geleden

Sinds verleden jaar komt de getoonde waterdruk op de manometer niet overeen met de getoonde druk op het scherm van de ketel.

De onderhoud man zegt dat ik enkel moet letten op de zwarte wijzer van de analoge manometer.

verleden week was de druk gedaald tot 0,3 bar! De onderhouds man heeft een lekkende radiator weggehaald en het water in de ketel vervangen. Sindsdien is de waterdruk snel gedaald van 1.7 bar naar 0,5 bar terwijl De cv ketel schijnbaar normaal blijft werken.

Bij verhoging van de temperatuur binnenshuis, Bijvoorbeeld van 21° tot 23° reageert het systeem en krijg ik verhoging van de temperatuur, onmiddellijk voelbaar in de radiatoren. 
de waterdruk op de manometer gaat echter niet hoger dan 1 bar en zakt na verlaging van de temperatuur op de thermostaat naar omlaag , op dit ogenblik o,6 bar (de circulatiepomp is uitgeschakeld) .Begin dit jaar is er nog een nieuw expansievat geïnstalleerd.

Is dit normaal?
Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

Dank bij voorbaat.

Alle reacties

0
Clssns
Clssns
0 7 Andere particulier
1 jaar geleden

Bedankt voor je reactie disco stu.

de voorge Straks stelde procedure is tamelijk intensief en vermits de lekdetectie tamelijk snel zal uitgevoerd worden zal ik eerst hierop wachten.

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Laat vloerverwarming installeren door experts en ontdek de voordelen voor jouw woning. Vraag gratis offertes aan!

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Zo kies je de beste houtpellets voor jouw pelletkachel volgens een expert

Zo kies je de beste houtpellets voor jouw pelletkachel volgens een expert

Ontdek welke houtpellets het beste zijn voor jouw pelletkachel en waar je op moet letten bij aankoop, volgens Stûv-expert Merckx.

Lees meer

Centrale verwarming op pellets? Ontdek alles over de pelletketel of cv-kachel op pellets

Centrale verwarming op pellets? Ontdek alles over de pelletketel of cv-kachel op pellets

Een centrale verwarming op pellets verwarmt je woning en sanitair water. Ontdek alles over pelletketels en -kachels: van prijs tot onderhoud.

Lees meer

Je badkamer verwarmen? Met deze tips van een expert doe je het efficiënt

Je badkamer verwarmen? Met deze tips van een expert doe je het efficiënt

Je komt er maar een paar keer per dag, maar toch moet de badkamer op die momenten lekker warm zijn. Hoe krijg je dat best voor mekaar?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag