Zolder afwerken met afgewerkte panelen 60 cm (zoals bvb sharpclick of clickwall)

1

Zolder afwerken met afgewerkte panelen 60 cm (zoals bvb sharpclick of clickwall)

Michaël F
Michaël F
#Wanden en plafond · 1 jaar geleden

Hallo,

ik heb een gordingdak met kepers van 6 cm dik waartussen we houtwol gaan plaatsen. Op de balken plaatsen we metalstuds hart-hart 60 cm en achter en tussen de metalstuds plaatsen we glaswol zodanig dat we met de totale dikte van de isolatie aan R-waarde 5 komen. Op de metalstuds komt een dampscherm. Nu wil ik graag ook de zolder afwerken maar dan met platen die direct afgewerkt zijn en die je achteraf als het eens nodig is ook een ander kleurtje verf kan geven ipv gyproque (veel plamuur en schuurwerk). Ik dacht daarbij sharpclick of clickwall panelen van 60 cm breedt op de studs te plaatsen. De panelen van 60cm worden eerder gebruikt voor verticale wanden en niet op en schuin plafond van een dak maar ik zie het niet zitten om het schuine plafond met platen van maar 30cm te gaan doen. Heeft iemand ervaring met de afgewerkte platen van 60 op schuin plafond? 

Alvast bedankt,

Alle reacties

0
moes
moes
73 723 Andere professioneel
1 jaar geleden

Ieder systeem is maar zo goed of zijn dragende structuur. Dus in principe kunnen beide aangehaalde systemen. Enige wat ik kan zeggen is dat de merkentoch wel een betere kwaliteit hebben. En dan heb ik op eerste zicht over de "onzichtbare" kwaliteit zoals grotere draagkracht bij grotere overspanning zodat z eniet doorbuigen en het geheel lijkt op een opblaasbare matras en de weestand tegen vocht en de mogelijkheid om die te absorberen. U dent toch wel een structuur te garanderen van 30 cm zoals voorgeschreven. en ik zou geen nietjes gebruiken. Nu ja dat mag wel van mij maar wij werken met prof schieters en die nietjes zijn soms 30 mm lang met serieuze weerhaakjes. Dus hechting is vele malen meer dan bij zo'n handmatig dingetje. Daarom raa dik dus iin uw geval eerder clips met schroefjes.   

Pleisterwerken laten uitvoeren? Vergelijk gratis offertes!

Pleisterwerken laten uitvoeren? Vergelijk gratis offertes!

Laat jouw pleisterwerk uitvoeren door experts. Vraag vandaag nog gratis offertes aan, geheel vrijblijvend.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Gipskarton plaatsen: eerste hulp bij renovatie

Gipskarton plaatsen: eerste hulp bij renovatie

Gebruik gipskarton bij een renovatie. Dit materiaal biedt je een waaier aan mogelijkheden, van je living tot en met het kleinste kamertje.

Lees meer

Deze 5 klussen zijn ideaal voor de kerstvakantie

Deze 5 klussen zijn ideaal voor de kerstvakantie

De kerstvakantie is het ideale moment om eindelijk die klussen aan te pakken die je al het hele jaar hebt laten liggen. Ontdek 5 haalbare klussen!

Lees meer

Wil je een kader, lamp, toilet of wandmeubel ophangen? Zo doe je dat correct!

Wil je een kader, lamp, toilet of wandmeubel ophangen? Zo doe je dat correct!

Wil je een kader, schilderij of hanglamp ophangen? Hoe doe je dat dan correct? We maken je wegwijs in de wereld van pluggen, kleefhaken, …

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag