2

Tegels rondom huis

Savano
Savano
#Terras en oprit · 1 jaar geleden

Ik heb oude tegels liggen rondom vrijstaande woning. Ik zou deze willen vervangen maar twijfel welk materiaal ik zou gebruiken. Op de oprit ernaast ligt rijngrind. Het huis zelf is gebouwd van bruine (Schelde)steen. Welk zou de meest ecologische (en economische) oplossing zijn?

Alle reacties

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
1 jaar geleden· Bedankje ontvangen

Meest ecologische en economische oplossing is laten liggen. Daarna kom wat vind je mooi enzovoort. 

0
liketoknow
liketoknow
1 23 Andere particulier
1 jaar geleden· Bedankje ontvangen

Bij veel huizen beginnen deze stenen uiteindelijk na zo'n 15 á 20 jaar los te komen of te verzakken. Ook bij ons.

De vraag is nu: is het eigenlijk wel nodig en / of nuttig om zo'n twee tegelbrede zoom rond je woning te leggen ?

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een oprit aanleggen: alles wat je moet weten over materialen, kostprijs en vergunning

Een oprit aanleggen: alles wat je moet weten over materialen, kostprijs en vergunning

Welke materialen zijn geschikt voor een oprit? Heb je een vergunning nodig? En hoe pak je dat aan: zelf een oprit aanleggen? Wij maken je wegwijs.

Lees meer

In de kijker: nieuwe funderingsteen zorgt voor een waterdoorlatend terras

In de kijker: nieuwe funderingsteen zorgt voor een waterdoorlatend terras

Ontdek de voordelen van een waterdoorlatend terras met FluvioStone. Perfect voor regenwaterbeheer in kleine tuinen en eenvoudig te integreren.

Lees meer

Keuzewijzer: 9 bestratingsmaterialen voor je oprit doorgelicht

Keuzewijzer: 9 bestratingsmaterialen voor je oprit doorgelicht

Zoek je het juiste materiaal om je oprit aan te leggen? We lijsten de belangrijkste materialen voor je op met voorbeelden en hun prijs.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag