Wat is de beste manier om een zeecontainer langs de BUITENkant te isoleren?

3

Wat is de beste manier om een zeecontainer langs de BUITENkant te isoleren?

PaulVT
PaulVT
#Isolatie · 1 jaar geleden

Ik zou de container met hout willen bekleden en tevens isoleren. Al dan niet in combinatie van een solar gestuurde afzuiging mocht dit nodig zijn om de eventuele condensvorming te vermijden. 

Alle reacties

0
Keon
Keon
86 769 Andere professioneel
1 jaar geleden

Een zeecontainer moet je beschouwen als een potdichte blikken doos, daar heb je altijd afzuiging/ventilatie in nodig om condens te vermijden (en om eventueel leefvocht af te voeren).

Gezien de volledig stalen constructie zal iedere koudebrug genadeloos worden afgestraft...
(Om die reden zijn zeecontainers geen ideale oplossing in onze contreien).

Grootse probleem met isolatie, zijn de steunvoeten, die moet je ook aan de onderzijde kunnen isoleren of thermisch onderbreken (met hout of kunststof).

Buitenzijde isoleer je best met materiaal dat enige thermische inertie heeft om oververhitting in de zomer te vermijden... denk dan aan houtvezel, geëxpandeerde kurk, hennep,... of andere nagroeibare materialen.

Alle kunststoffen (PIR, PUR, XPS, EPS, Resol,...) zijn om die reden te vermijden.

0
PaulVT
PaulVT
0 1 Andere particulier
1 jaar geleden

Keon, bedankt voor uw reactie.

Bij ons wordt de container niet gebruikt als leefruimte, wel als extra opslagruimte.Voor mij was buitenisolatie een idee om condens te vemijden en binnenin de ruimte zo groot mogelijk te laten.

Jij stelt voor om kunststofisolatie te vemijden. Enige argumenten om dit te staven? Ik had (als leek) gedacht aan geisoleerde steeldeck voor het dak (omdat ik zo een extra overdekte ruimte tussen huis en container realiseer en kunststofisolatie op frame rondom de container met houtafwerking(visueel aspect) 

De solargestuurde luchtcirculatie wil ik enkel in nood toevoegen om die condensvorming te bestrijden.

Alvast bedankt.

Paul

0
Keon
Keon
86 769 Andere professioneel
1 jaar geleden

Mijn argumenten om geen kunsstof te gebruiken, staan toch in mijn eerste bericht? (Geen thermische inertie).

Als het louter voor opslag moet dienen, volstaan twee kleine verluchtingsroosters, ééntje onderaan en ééntje bovenaan, liefst volgens de ruimtelijke diagonaal gescheiden.

Optioneel kan je ook ergens een raampje proberen installeren om zo een eventueel winterzonnetje naar binnen te halen (kwestie van de ventilatie op natuurlijke wijze te laten gebeuren).

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Makkelijk zien waar je woning warmte en dus geld verliest? Een thermoscan helpt je op weg

Makkelijk zien waar je woning warmte en dus geld verliest? Een thermoscan helpt je op weg

Wil je weten langs waar je woning het meeste warmte verliest? Een thermoscan brengt het snel en makkelijk in beeld. Zo werkt het.

Lees meer

Tocht in huis bestrijden: 5 tips voor elk budget

Tocht in huis bestrijden: 5 tips voor elk budget

Tocht in huis aanpakken kan op verschillende manieren, afhankelijk van je budget en specifieke behoeften. We lijsten voor jou 5 oplossingen op.

Lees meer

De 10 grootste fouten bij vloerisolatie

De 10 grootste fouten bij vloerisolatie

Je vloer isoleren: waar loopt het typisch mis en waar let je beter extra voor op? Tien boosdoeners!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag