4

wat is accepteerbaar bod

tinneke22
tinneke22
#Budget · 1 jaar geleden

Ik ben samen met mijn moeder op zoek naar een huisje voor haar

nu hebben we iets gevonden dat ons zeer interesseert , de vraagprijs is 249000€

is een gerenoveerd rijhuisje van 114m² met 144m² grond

- puntjes zijn zeer kleine 2de kamer, draaitrap, veranda waardoor het wel zeer warm kan worden binnen, garagebox apart te huren om fietsen te plaatsen, asbest nog op het dak( niet onmiddelijk te vervangen maar wel bij eventuele zonnepanelen/renovatie)

+ puntjes, mooi gerenoveerd, zeer mooi terras, leuke ligging, instapklaar

welk bod zouden we kunnen doen dat aanvaarbaar is zonder verkoper te schofferen.

zelf dacht ik aan 228000€ wat denken jullie

Alle reacties

0
moes
moes
73 722 Andere professioneel
1 jaar geleden

Je bieding moet oa gebaseerd zijn op de renovatieplicht. Daar kan je niet onderuit als je vanaf een bepaalde categorie zit. Ik weet een huis staan van 372000 euro. Wees gerust tis niks speciaal op kleine 600 met  alles gelijkvloers. Verdiep er op. Vergeet het maar. Label F !!!!. Reken zelf maar uit zal zelfs nipt zijn met  250.000. Maak de optel som.

dit is idd een voorbeeld van  wat een zot er voor geeft. Nu ik zeg niet dat jij ook zo bent maar je mag niet kiijken naar wat je nu ziet. Je zal moeten kijken naar wat je verplichtingen zijn. Instapklaar zijn alleen woningen vanaf label C en dan nog.  Een volledig nieuwe dakbedekking is in ieder geval al een verplichte must. Isolatie ? enz enz

0
tinneke22
tinneke22
0 5 Andere particulier
1 jaar geleden

er stond bij dat het epc c was dus geen renovatieplicht :-) 

verkoopster zij wel dat een koper een voordeel had als het snel kon gaan en ze zelfs lager bod zou accepteren als er zekerheid was dat er onmiddelijk kon betaald/getekend worden

we zouden een bod kunnen doen zonder opschortende voorwaarden

zelf is ons budget max 240000€ maar dit is dan met mogelijke werken inbegrepen /zonder registratie

0
moes
moes
73 722 Andere professioneel
1 jaar geleden

Toch best handig où zo,n EPB attest ook eens te laten nalezen door "een andere" expert ter zake. Sommige van die rapporten worden uitgevoerd onder de hemel van don,t bite the hand that feeds. Zeker als de epb berekenaar een gekende is van het immo kantoor.

0
Eddi Bata
Eddi Bata
5 48 Bouwer
1 jaar geleden

EPC niet altijd betrouwbaar. Ons EPB en EPC is gemaakt terwijl de firma nooit 1 voet in huis heeft gezet. Louter gebaseerd op facturen en foto's.

Bij verkoop van appartement stond in EPC als advies, zonnescreens plaatsen I.p.v. airco. Maar wij hadden geen airco, was gewoon een koud appartement wat tijdens de hittegolf dus aangenaam koel was ( maar in de winter duur om te verwarmen.)

Best huis eens bezoeken met iemand die ervaring heeft.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wat verandert er in 2025 als je wil kopen en lenen?

Wat verandert er in 2025 als je wil kopen en lenen?

Ontdek de veranderingen voor wie in 2025 een woning wil kopen of wil lenen. Van lagere registratierechten tot een soepelere renovatieplicht.

Lees meer

Woning kopen op lijfrente: dit zijn de voor- en nadelen

Woning kopen op lijfrente: dit zijn de voor- en nadelen

Ontdek de voor- en nadelen van een woning kopen op lijfrente. Twee experts vertellen over de mogelijkheden en valkuilen van deze koopformule.

Lees meer

Huizenruil: slim en goedkoop op vakantie gaan?

Huizenruil: slim en goedkoop op vakantie gaan?

Door aan huizenruil te doen, hoef je het logement niet te betalen en kan je goedkoop op vakantie. Ontdek of het iets voor jou is!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag