Opbrengst zonnepanelen
Wij hebben voor 9200 kWh aan zonnepanelen met 2 installaties (2 SMA omvormers). In het begin kon ik van beide de opbrengsten aflezen, maar sinds geruime tijd krijg ik niets aan informatie. SMA helpt niet. De installateur bestaat niet meer. Het probleem zou bij Proximus liggen, die bepaalde poorten gesloten houdt om hacking tegen te gaan. Vorige week heeft een IT de poorten opengezet, maar nog steeds zie ik geen opbrengst. Nu zou ik dat wel graag willen weten want wij hebben een digitale meter en sinds kort een applicatie om real time verbruik te zien. Nu valt het ons op dat tijdens de piekuren blijkbaar onze zonnepanelen te weinig geven en wij stroom van het net halen, hoewel er geen verslindende toestellen in gebruik zijn. Wij krijgen stilaan de indruk dat onze energieleverancier tijdens die piekuren foefelt om onze afname te verhogen. Ik zou dus nu graag willen weten hoeveel onze panelen in real time opleveren, wanneer de leverancier aangeeft dat we afnemen. Wat kunnen wij doen? Een andere b-box vragen? Proximus wil geen technieker sturen.