Aan Moes,
Heel vriendelijk bedankt voor uw opmerkingen. Nu begrijp ik het al beter. Hetgeen je niet ziet is wel aangerekend in de werkuren, zo ook bij de architect in zijn betalingsschijven.
Uiteindelijk zijn de winnaars die de architecten en aannemers verplichten om een verzekering af te sluiten. De bouwheren moeten voor deze kosten opdraaien en de verzekerings kantoren strijken dit geld op. En moeten zelden tussen komen bij eventuele fouten.
Maar in mijn geval is er een plan getekend en goedgekeurd door het Omgevingsloket van Lokeren.Op dit plan staat zowel de garage als een uitbreiding van de 2 slaapkamers van de bungalow getekend.
Dus bestaat de opdracht van de metser volgens mij maar éénmaal en niet tweemaal zoals de metser zegt dat we 2 maal de verzekering moeten betalen. De eerste betaling voor het bouwen van de garage is reeds betaald aan hem. Hij zegt ook als de uitbreiding van de 2 slaapkamers zijn gebouwd we een tweede maal die verzekering moeten betalen.
Is dit juist?
Ook zegt hij dat zijn boekhouder heeft gezegd dat we 21% BTW moeten betalen in de plaats van 6% BTW.
Ik heb contact opgenomen met een contactformulier met het min.fin FOD of er 6% of 21% moet worden betaald voor een nieuwe garage in de achtertuin waarin alleen een auto(gezinswagen opel) wordt geplaatst.
Ik werd gisteren opgebeld door een medewerkster van de FOD en die zegt als de garage niet is aangebouwd aan de bestaande woning en in de achtertuin staat en alleen dient om een gezins auto in te plaatsen dat er dan 6% BTW moet worden betaald EN NIET 21% BTW.
Is dit juist?
grtz,
gilberto