1

Mag ik een kleine fietsberging bouwen in de voortuin

Fietsberging bouwen
Fietsberging bouwen
#Veranda en bijgebouwen · 1 jaar geleden

Hoi, 

Ik moet een oplossing vinden in onze rijwoning voor de fietsen. Ik wil een kleine fietsberging bouwen. Afmetingen ongeveer 2m lang op 1m50 breed. De hoogte: (wat is max toegestaan?

Het gaat niet om een tuinhuis, carport. Het gaat om een kleine box. Zie bijlage foto. 

Ik kan niet nog 1m van de draad blijven. Mijn stuk grond is redelijk smal. Hoe hoog mag ik gaan? Heb ik een vergunning nodig? Moet ik voor zo'n kleine box ook 1m van de scheiding draad blijven of wat zijn mijn opties

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/93900/screenshot20240903214913edge.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=230c142ee295ec2a8cbd58b42234e64b

Alle reacties

0
Keon
Keon
86 769 Andere professioneel
1 jaar geleden

Als je in Vlaanderen woont en je kan die fietsenbox verstoppen achter een groene haag, dan kan het zelfs zonder vergunning.

Je zou dan gebruik kunnen maken van de regeling rondom "opslag van materialen rondom de woning voor max. 10m³ (kuub)".

Andere optie is te doen alsof dit een kledingcontainer of glasbol is, voordeel is dat deze zichtbaar mag blijven vanaf de straat.
Maar dan moet je ook zorgen dat de fietsenbox nog verplaatsbaar blijft... Het model op de foto lijkt mij daar aan te voldoen.

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een carport op maat van jouw woning: ontdek alles over afmetingen, materialen en prijzen

Een carport op maat van jouw woning: ontdek alles over afmetingen, materialen en prijzen

Je auto op een overdekte plaats parkeren? Dan kan je kiezen voor een carport. Ontdek welke materialen er zijn en op welke prijs je moet rekenen.

Lees meer

Breng schaduw in je tuin met een terrasoverkapping: 6 stijlvolle opties

Breng schaduw in je tuin met een terrasoverkapping: 6 stijlvolle opties

Met een terrasoverkapping creëer je schaduw en comfort in je tuin. We lijsten de nieuwste terrasoverkappingen op.

Lees meer

Deze beslissingen moet je nemen als je een carport plaatst

Deze beslissingen moet je nemen als je een carport plaatst

Als je voor een carport kiest, moet je nog verschillende beslissingen nemen: losstaand of tegen de woning, hout of staal, welke dakbedekking, ... ?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag