vraag ivm gevelbezetting
ik heb eeen firma die mijn gevelbezetting is komen plaatsen en nu is er wat discussie over de offerte. In de offerte had ik een gevelplint met granietkorrel (sokkel XPS-plaat, hogere densiteit) om de gevel te beschermen tegen opspattend vocht en vervuiling. Prijs voor 25m €1375,00 (€55 / lopende meter). Nu heeft men dit komen afwerken en heeft men die onderste rand zwart geschilderd. Antwoord van de CEO: Wij hebben speciaal aditiv voor koud plint gebruikt, want in de zomer zouden er kreuken in de plint komen en zouden er problemen kunnen zijn met de isolatie want dit zou tot 65°-75° gaan. Technisch en voor de stabiliteit is dit beter. Daarom nemen wij deze speciale verf die heel duur is. Die kost voor 10L 280 euro. Nu ken ik daar zelf te weinig van, maar ik heb het gevoel (al over heel de werken trouwens) dat ik hier bedrogen wordt en men mij wil oplichten met een goedkopere oplossing. Als dit zo is moet ik dit kunnen aantonen. Iemand die me kan helpen hoe ik dit moet aanpakken. Want ik wil ook andere mensen beschermen tegen deze, indien zo, oplichterspraktijken.