1

vraag ivm gevelbezetting

Tim007
Tim007
#Isolatie · 1 jaar geleden

ik heb eeen firma die mijn gevelbezetting is komen plaatsen en nu is er wat discussie over de offerte. In de offerte had ik een gevelplint met granietkorrel (sokkel XPS-plaat, hogere densiteit) om de gevel te beschermen tegen opspattend vocht en vervuiling. Prijs voor 25m €1375,00 (€55 / lopende meter). Nu heeft men dit komen afwerken en heeft men die onderste rand zwart geschilderd. Antwoord van de CEO: Wij hebben speciaal aditiv voor koud plint gebruikt, want in de zomer zouden er kreuken in de plint komen en zouden er problemen kunnen zijn met de isolatie want dit zou tot 65°-75° gaan. Technisch en voor de stabiliteit is dit beter. Daarom nemen wij deze speciale verf die heel duur is. Die kost voor 10L 280 euro. Nu ken ik daar zelf te weinig van, maar ik heb het gevoel (al over heel de werken trouwens) dat ik hier bedrogen wordt en men mij wil oplichten met een goedkopere oplossing. Als dit zo is moet ik dit kunnen aantonen. Iemand die me kan helpen hoe ik dit moet aanpakken. Want ik wil ook andere mensen beschermen tegen deze, indien zo, oplichterspraktijken. 

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/93974/whatsapp-image-2024-09-11-at-092707.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=c72ae1a38939e8fc8f7d81090bfcc129

Alle reacties

0
Keon
Keon
86 769 Andere professioneel
1 jaar geleden

Als je niet tevreden bent omdat de werken niet zijn uitgevoerd volgens de afspraken, dan moet je de aannemer daarvoor in gebreke stellen en een termijn opleggen waarbinnen het moet zijn opgelost.

Ondertussen mag je het deel van de factuur voor die plintafwerking inhouden (de onderliggende XPS van de plint zou ik wel betalen).

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Spouwmuurisolatie: voor- en nadelen, soorten materialen, prijs en premie

Spouwmuurisolatie: voor- en nadelen, soorten materialen, prijs en premie

Spouwmuurisolatie is een snelle en goedkope manier om je muren extra te isoleren. Ontdek de voor- en nadelen, soorten isolatiematerialen, prijs en premie.

Lees meer

Wat is de lambda-waarde van isolatie?

Wat is de lambda-waarde van isolatie?

Er zijn verschillende materialen om te isoleren. Het grote verschil zit hem in de lambda-waarde. Wij lijsten de lambda-waarden van isolatie op.

Lees meer

Buitengevelisolatie: de opties om na te isoleren via je buitenmuur

Buitengevelisolatie: de opties om na te isoleren via je buitenmuur

Koppel een lager verbruik aan een nieuwe look voor je gevel met buitengevelisolatie. Er zijn verschillende manieren om de buitenmuren extra te isoleren.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag