Beste, is een origineel ondertekend verslag bij de keuring van de electriciteit vereist?

3

Beste, is een origineel ondertekend verslag bij de keuring van de electriciteit vereist?

ennairaM
ennairaM
#Regelgeving · 1 jaar geleden
Deze vraag is goed beantwoord

Beste,

Bij aankoop van een nieuwbouwappartement hebben we na 10 maanden een digitaal post interventie dossier ontvangen, enkel scans van de orginele documenten.  De origineel ondertekende documenten van de keuring van de electricitei van de electrische keuring  hebben we niet ontvangen.  Moeten we de originele documenten/attesten ontvangen of is digitaal voldoende?

Alvast bedankt voor het antwoord 

1
Tiramisu
Tiramisu
11 326 Andere particulier
1 jaar geleden· Bedankje ontvangen

Originele keuringsattesten bestaan niet meer, zijn allemaal digitaal tegenwoordig, een pdf meestal. Wil je het op papier dan druk je dat gewoonweg af. 

1
Patrick Oostens
Patrick Oostens
8 81 Andere professioneel

een origineel is niet nodig, als het maar ondertekend is. Een datum moet daar altijd op staan want anders weet je niet tot wanneer het geldig is. Even goed lezen. OCB is inderdaad een naam van een keuringsinstantie

Alle reacties

0
Tiramisu
Tiramisu
11 326 Andere particulier

Originele keuringsattesten bestaan niet meer, zijn allemaal digitaal tegenwoordig, een pdf meestal. Wil je het op papier dan druk je dat gewoonweg af. 

0
ennairaM
ennairaM
0 9 Andere particulier
1 jaar geleden

Dank u wel voor uw antwoord.  Nog 1 vraag.  Op het 'vakje' keuring van het eendraadsschema, staat 'OCB' ik vermoed dat dit de naam van de firma is, er staat geen naam of datum.  Voldoet dit?

0
Patrick Oostens
Patrick Oostens
8 81 Andere professioneel

een origineel is niet nodig, als het maar ondertekend is. Een datum moet daar altijd op staan want anders weet je niet tot wanneer het geldig is. Even goed lezen. OCB is inderdaad een naam van een keuringsinstantie

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Hemelwaterverordening onder vuur: “Regenwater ondergronds infiltreren mag geen uitzondering zijn”

Hemelwaterverordening onder vuur: “Regenwater ondergronds infiltreren mag geen uitzondering zijn”

De hemelwaterverordening ligt onder vuur. Betonfederatie Febelco wil dat de regels rond ondergrondse en bovengrondse infiltratie aangepast worden.

Lees meer

Een lekkende stookolietank? Nieuwe verplichtingen vanaf 2025

Een lekkende stookolietank? Nieuwe verplichtingen vanaf 2025

Nieuwe regels voor stookolietank in 2025: onmiddellijke actie vereist bij lekkage zonder uitstel. Verwijdering enkel door erkende technicus!

Lees meer

Vlaamse regering hakt in verbouwpremie en schaft frigobon af

Vlaamse regering hakt in verbouwpremie en schaft frigobon af

De Vlaamse regering snoeit in premies en schrapt vanaf 1 januari 2026 de verbouwpremie voor veel huishoudens. Heb jij nog recht op de Mijn VerbouwPremie?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag