0

Aansluiting dak

Vak
Vak
#Dak · 1 jaar geleden

Hallo 

Als doe-het-zelver ga ik 40m2 hellend dak (leien) vervangen owv asbest door hetzelfde formaat leien.

In de foto's zie je de aansluiting van de buur (links). Hiertussen wil ik een renovatieprofiel plaatsen.

Vraag: enkel langs boven, hoe werk ik dit het best af? Lood? Loodvervanger? Of bestaat er ook een profiel langs de bovenkant ipv zijdelings?

Aangezien ons huidig dak geen onderdak bevat met enkel panlatten gaat dit iets hoger uitkomen omdat ik onderdakfolie met tengellatten ga toepassen.

Bedankt voor de hulp alvast.

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/94441/20241014131407-1.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=6b2607f139ed5e3ef6acfd92f540d5fdhttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/94441/20241014131420-1.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=d40574b0c8563bc2e4b2d805a82931cb

Alle reacties

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Offertes voor dakwerken: zo vergelijk je slim en kies je de juiste vakman!

Offertes voor dakwerken: zo vergelijk je slim en kies je de juiste vakman!

Offertes voor dakwerken bij vakmannen in je buurt? Vraag hier gratis offertes op maat aan bij betrouwbare dakwerkers en ontdek waarop je moet letten.

Lees meer

Prijs dak ontmossen: wat bepaalt de kosten en hoe bespaar je?

Prijs dak ontmossen: wat bepaalt de kosten en hoe bespaar je?

Mos op je dak ziet er onverzorgd uit en kan leiden tot beschadigingen. Ontdek de prijs om je dak te laten ontmossen en hoe je kan besparen.

Lees meer

Controle en onderhoud van je dak: stappenplan

Controle en onderhoud van je dak: stappenplan

Je dak krijgt heel wat te verduren. Daarom is een periodiek onderhoud belangrijk. Met dit stappenplan controleer en onderhoud je je dak in vier stappen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag