Naisoleren Hellend dak - Afwerking binnenzijde
Beste mede forumleden,
Even een technische vraag omdat ik al even aan het zoeken ben online en ook al wat advies had ingewonnen bij een bevriend ingenieur...
Wij hebben een tijdje geleden een huis gekocht waarbij de vorige eigenaars het hellende dak hebben laten renoveren - hier is onderstaande geplaatst:
dikte: 10cm
r-waarde: 4.5m2/K/W
merk: Recticel
type: PIR Powerroof max
Wel geen folie geplaatst - enkel een blauwe doek voor eerste water tegen te houden tijdens de renovatie van het dak.
Echter heeft de vorige eigenaar ook nog achteraf tussen de schotten bijgeisoleerd met Ursa Terras (Ursaroll) met spijkerflens backing achter gestoken - ruw geschat 12cm. Deze is dus ook dampdicht
Deze is naar mijn mening niet echt geweldig goed geplaatst - maar het allemaal opnieuw doen is eigenlijk een grote kost die ik wil proberen vermijden.
Mijn vraag is wat kan ik doen? Ik heb 3 verschillende ideëen maar weet niet welke het beste is.
1) Spijkerflens behouden en verder proberen deftig afwerken en dichttapen/afwerken aan de randen.
2) spijkerflens verwijderen en 6cm dikke Recitel Pir bijplaatsen en dichttapen + oppurren aan alle naden.
3) Spijkerflens perforeren en een klimaatfolie plaatsen over het geheel.
Alvast bedankt!
Tom