3

Vloerverwarming opstarten (wanneer water in de buizen)

Vloerverwarming opstarten
#Verwarming & koeling · 1 jaar geleden

Dag allemaal.
Volgende week starten ze met onze chape. De vloerverwarming is zonet gelegd. Lektest gedaan en alles ok.
Nu hoor ik overal verschillende manieren qua opstart. De warmtepomp staat er nog niet. Dit kan pas binnen 2m dus geen optie. Dus we gaan het opstarten door mobiele vloerverwarmers. We gaan deze huren en zo geleidelijk verhogen en terug op temperatuur brengen.

Nu vroeg ik me af of we reeds water moeten in de buizen zetten voor de chape komt. Of laten we ze gewoon leeg. Chape leggen en dan pas water samen met de mobiele toestellen als we starten?

Het is de eerste x dat we bouwen en iedereen zegt iets anders, dus vandaar dat ik eventjes hier de vraag stel.
Bedankt!

Alle reacties

0
Nick 61
Nick 61
222 1627 Andere professioneel
1 jaar geleden

Waarom zoveel kosten maken, gewoon laten schappen, achter een paar weken is de chappe droog, laat vloeren of eender wat en start gewoon de vloerverwarming op als de warmtepomp geplaatst is. Water dan ook pas erop als de warmtepomp geplaatst wordt en opgestart.

0
Vloerverwarming opstarten
0 1
1 jaar geleden

Het is gietvloer en ze leggen het niet alvorens de vloerverwarming niet is opgestart. Dus daar hebben wij niets aan te veranderen. ☺️

0
Nick 61
Nick 61
222 1627 Andere professioneel
1 jaar geleden

Tja, dat had je er even bij kunnen vertellen. Als er dan toch een geforceerde droging moet gebeuren, dan zou ik de eerste weken na het plaatsen van de chappe eerst een bouwdroger zetten zodat de chappe niet te snel droogt maar dat er luchtcirculatie is die het vocht uit de lucht haalt en de tijd krijgt om uit te harden, dan pas de vloerverwarming opstarten zoals je aangaf

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Laat een zuinige condensatieketel plaatsen door ervaren professionals. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

In de kijker: awardwinnende warmtepompradiator verwarmt én koelt

In de kijker: awardwinnende warmtepompradiator verwarmt én koelt

Jaga's innovatieve warmtepompradiator wint de prestigieuze Henry Van de Velde Award. Het Briza Net Zero-gamma blinkt uit in design en duurzaamheid.

Lees meer

Nieuw koelmiddel voor warmtepomp: “We hebben een mix nodig zodat er een warmtepomp is voor iedereen”

Nieuw koelmiddel voor warmtepomp: “We hebben een mix nodig zodat er een warmtepomp is voor iedereen”

Met de nieuwe F-gasregelgeving komen er nieuwe koelmiddelen bij voor warmtepompen. Maar welk koelmiddel is het beste voor jouw warmtepomp?

Lees meer

Kan je vloerverwarming en parket combineren? Deze soorten parket zijn geschikt

Kan je vloerverwarming en parket combineren? Deze soorten parket zijn geschikt

Welke soorten parket zijn te combineren met vloerverwarming? Waarop moet je letten bij de plaatsing? En hoe zit het met keramisch parket?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag