2

energiedelen - problemen met energieleverancier

Resterduinen
Resterduinen
#Elektriciteit · 11 maanden geleden

Heeft er iemand ervaring met energiedelen ?

Mijn leverancier is Engie. Ik zou graag sedert 2023 aan energiedelen doen met mijzelf (tweede verblijf naar thuisadres).

Maar ik heb van mijn energieleverancier tot nu toe slechts 1 faktuur ontvangen voor het tweede semester van 2023 voor mijn tweede verblijf. Maar ik krijg geen kredietnota voor mijn thuisadres ? 

Voor het eerste semester 2024 heb ik zelfs nog niets ontvangen!

Ik probeer al meer dan 4 maand een antwoord te krijgen van Engie, maar dat is echt een hopeloos geval !!

Is energiedelen eigenlijk wel interessant ??

Alle reacties

0
nivaOne
nivaOne
28 389 Andere professioneel
11 maanden geleden· Bedankje ontvangen

Voor zover ik het begrijp is energiedelen een beetje zoals een verlengkabel die je hebt tussen je woning en je tweede verblijf. Als de zon energie opwekt thuis binnen een bepaald kwartier, dan kan je die hoeveelheid op dat zelfde ogenblik verbruiken op je tweede verblijf. Schijnt die dag de zon niet dan kan je aan de andere kant maar genieten van een heel klein beetje elektriciteit want dan genereer je quasi niks. 's Avonds heb je er helemaal niks aan want dan injecteer je zeker niks.

Je kan uitsluitend genieten van de elektriciteit die je per kwartier hebt geïnjecteerd en ook telkens binnen dat zelfde kwartier hebt opgebruikt.

Houd er rekening mee dat je wel nog netkosten dient te betalen op je geïnjecteerde elektriciteit. 

bij je leverancier dien je een aanvraag te doen om je meter thuis op kwartuurbasis te laten uitlezen. Meetregime3 heet dat.

Is dat interessant? Ik heb nog geen voorbeelden gezien waar ik een en ander uit kan afleiden. Een ding is zeker, als je je eigen stroom niet injecteert dan dien je daarop alvast geen netkosten te betalen.

0
Jo23
Jo23
2 28 Andere particulier
11 maanden geleden

Waarom blijf je klant als de service slecht is. Wij zijn destijds ook van een multinational overgeschakeld naar een kleine leverancier waar je meteen een antwoord krijgt op al je vragen op zeer korte termijn. Intussen hebben er al veel mensen uit mijn netwerk ons voorbeeld gevolgd. Ook familieleden stapten over (super eenvoudig) en zijn allemaal erg tevreden.

Ecopower krijgt een score van vijf sterren op vijf volgens de klachtenindicator van de Vlaamse energieregulator VREG.

Vergelijk gewoon je verbruik en eventueel energiedelen via de site van de vreg en kies dan een leverancier waar je als klant wordt behandeld met de nodige service.

https://vtest.vreg.be/

Pas wel op voor tijdelijke aanbiedingen om je te lokken, op termijn ben je altijd beter met stabiele prijzen en goede afspraken 

Succes!

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Ontdek de beste vakmensen uit de buurt. Vergelijk gratis en zonder verplichtingen offertes voor jouw elektriciteitswerken.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Thuisbatterij: werking, prijs, terugverdientijd en alle andere dingen die je moet weten

Thuisbatterij: werking, prijs, terugverdientijd en alle andere dingen die je moet weten

Met een batterij kan je overtollige zonnestroom stockeren. Maar hoe werkt het precies? Wat is de prijs? En is de investering voor jou wel interessant?

Lees meer

De werfkast: veilige elektriciteit op je bouwplaats

De werfkast: veilige elektriciteit op je bouwplaats

Werfkast elektriciteit: ontdek alles over de installatie, types, keuring en aansluiting op het elektriciteitsnet voor een veilige werf.

Lees meer

Situatieschema elektriciteit: wat is het en waarom heb je het nodig?

Situatieschema elektriciteit: wat is het en waarom heb je het nodig?

Ontdek wat een situatieschema elektriciteit is, hoe je het zelf maakt, waarom het verplicht is en hoe het bijdraagt aan jouw elektrische installatie.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag