Brotje WGB-K EVO 28 I - opentherm thermostaat aansluiten (Honeywell t6)

1

Brotje WGB-K EVO 28 I - opentherm thermostaat aansluiten (Honeywell t6)

LLPP
LLPP
#Verwarming & koeling · 1 jaar geleden

Hallo

Ik heb een Brotje WGB-K EVO 28 I ketel hangen met een temperatuurvoeler. Omdat ik dit systeem echt niet handig vond wil ik een honeywell T6 aansluiten op deze ketel. Ik las dat de temperatuurvoeler niet met opentherm of aan/uit werkt. Nu zag ik in de handleiding dat je de thermostaat moet verbinden op de OT klemmen maar ik vroeg me af zijn er nog instellingen die ik moet toepassen op de ketel?

Ik heb wel een uitleg gevonden maar ben niet zeker als dit klopt:

"""
Now if you still want to add a Nest thermostat you need to connect it to the input "Raumthermostat HK1". Which input that is can be configured (input H1/H4/H5, parameter 5950/5970/5977) so you need to check/configure it. Then you need configure it to actually react to that input (parameter 744, 1044, 1344) and you also need to set the "Vorlaufsollw Raumthermostat HK1" (temperature set point, parameter 742, 1042, 1342) to the temperature the boiler should aim for when there is a request.

"""

alvast bedankt

Alle reacties

0
LLPP
LLPP
0 1 Verbouwer
1 jaar geleden

Dus na de thermostaat aangesloten te hebben moest je inderdaad in het menu in settings gaan en daar verwarmingsgroep (HC1) van intern naar extern plaatsen. Zodra dit gebeurde kon je via een externe kamerthermostaat de ketel regelen

Download gratis onze airco-gids

Download gratis onze airco-gids

Alles wat je moet weten over airco’s: van soorten en installatie tot tips voor optimaal rendement. Inclusief handige checklists!

Download nu gratis jouw gids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Dit is de kostprijs van een airco: van monoblock airco’s tot split systemen

Dit is de kostprijs van een airco: van monoblock airco’s tot split systemen

De kostprijs van een airco hangt af van verschillende factoren. Ontdek de richtprijzen voor mobiele en vaste airco’s met of zonder buitenunit.

Lees meer

Warmtepomp voor verwarming: hoe werkt het en welke afgiftesystemen zijn compatibel?

Warmtepomp voor verwarming: hoe werkt het en welke afgiftesystemen zijn compatibel?

Hoe werkt een warmtepomp voor je verwarming? Welke warmteafgiftesystemen zijn compatibel? En kan je het op een bestaand verwarmingssysteem aansluiten?

Lees meer

Verwarming weer aan na de zomer? Enkele aandachtspunten!

Verwarming weer aan na de zomer? Enkele aandachtspunten!

Nu het weer fris wordt, gaat de verwarming aan. Controleer eerst enkele zaken om veilig en efficiënt van je centrale verwarming te genieten.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag