4

nieuwbouw - foute aansluiting

MisteroSDD
MisteroSDD
#Elektriciteit · 11 maanden geleden

Dag, 

In een nieuwbouw appartement dat voorlopig is opgeleverd heb ik vast gesteld dat ze een foute aansluiting hebben aangelegd in de slaapkamer, op het plan had ik voorzien om 2 netwerkaansluitingen te voorzien, nu hebben ze een netwerkaansluiting aangelegd maar ipv van een 2de hebben ze een coax tv punt voorzien, kunnen ze dit nog eenvoudig aanpassen, dus een andere kabel doortrekken of is dit niet zo simpel?

de netwerkkabels en coaxkabels komen samen in de technische berging van het appartement.

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3491 Andere particulier
11 maanden geleden

Als die coax als enige kabel alleen in een aparte buis zit dan mag vervanging door een ethernetkabel geen probleem zijn.

0
MisteroSDD
MisteroSDD
0 8 Andere particulier
11 maanden geleden

er is nog een andere coax aansluiting voorzien in een andere ruimte, dan kan ik ze best beide vervangen, aangezien coax tv niet meer wordt voorzien door telenet :-)

0
nivaOne
nivaOne
28 391 Andere professioneel
11 maanden geleden

Je bedoelt wellicht doordat het een nieuwbouw betreft er geen coax meer aangelegd is tot in je appartement? 
Ik vraag me af wat ze dan met aanvragen doen voor aansluitingen met een CI+ kaartje? 

0
Tiramisu
Tiramisu
11 323 Andere particulier
11 maanden geleden

Mensen halen hier dikwijls 2 dingen door elkaar.

Telenet kan kabel-TV enkel binnen brengen via coax, zij beschikken immers niet over een andere manier, behalve dan op plaatsen waar fiber ligt. 

Je hoeft die coax wel niet meer tot in de indivuele kamers te leggen, dat gaat via UTP.

En idd, wil je gebruik maken van zo'n kaartje dan heb je een TV nodig met een ingebouwde kabeltuner en CAM slot en coax tot aan de TV In de kamers. Wees dus niet te snel met "ik heb daar geen coax kabel meer nodig". 

Thuisbatterij laten plaatsen? Vergelijk gratis offertes!

Thuisbatterij laten plaatsen? Vergelijk gratis offertes!

Laat een thuisbatterij installeren en gebruik optimaal je zonne-energie. Ontvang gratis en vrijblijvende offertes van vakmensen.

Offertes aanvragen
Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Ontdek de beste vakmensen uit de buurt. Vergelijk gratis en zonder verplichtingen offertes voor jouw elektriciteitswerken.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

VEKA lanceert tool om automatisch energie te besparen met je digitale meter

VEKA lanceert tool om automatisch energie te besparen met je digitale meter

VEKA lanceert een tool om het beste energiebeheersysteem (EMS) te vinden. Bespaar op je energiefactuur en verhoog je zelfverbruik zonder ingewikkelde apps.

Lees meer

Groene energie voor een duurzamere toekomst: ontdek de opties voor jouw huis

Groene energie voor een duurzamere toekomst: ontdek de opties voor jouw huis

Je steentje bijdragen aan een duurzamere toekomst? Dan kan je kiezen voor groene energie of er zelf opwekken. Ontdek meer over de mogelijkheden.

Lees meer

Een energieleverancier kiezen voor elektriciteit en aardgas: zo maak je de juiste keuze

Een energieleverancier kiezen voor elektriciteit en aardgas: zo maak je de juiste keuze

Hoe kies je een leverancier voor elektriciteit en/of aardgas? Ontdek hoe je energieleveranciers kan vergelijken en hoe je gemakkelijk verandert.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag