3

Raamprofiel lekt?

mariekesofieke2121
mariekesofieke2121
#Ramen en deuren · 10 maanden geleden

Goedemorgen iedereen,

Ik zou graag jullie mening hebben omtrent volgende. Indien het in de nacht vriest, merk ik de volgende ochtend een streep condensatie op mijn ramen. Iedereen gaat natuurlijk direct zeggen dat dit aan de ventilatie ligt, maar hoor even aan mijn verhaal.

In dezelfde ruimte zijn er profielen van 2 fabrikanten. Het is enkel op 1 fabrikant dat dit is. Ook zijn er in die ruimte roosters aanwezig waardoor er ventilatie aanwezig is. Ook indien ik de raam op kiep zet door de nacht, blijft het probleem zich aanwezig.

Gisteren heb ik ook volgende ontdekt. Op de bijgevoegde foto's zie je duidelijk een soort inham in de hoek. Ook op grotere ramen komt deze inham op verschillende plaatsen in de lengte terug. 

Dit doet mij het vermoeden dat het profiel lekt, maar zoals eerder zou ik graag jullie idee hierover willen hebben.

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/95111/pxl-20250108-202818308-night.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=b16517c37b792bf0082c25d88e2c9d03https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/95111/pxl-20250108-202834640.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=334055798bf030e2f696d21dcbe627a7https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/95111/pxl-20250109-075740340.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=c2c889528c5ab65a5b9dde9c44a84bf1

Alle reacties

0
mariekesofieke2121
mariekesofieke2121
0 3 Verbouwer
10 maanden geleden

Extra info. Thermostaat hangt in de ruimte en wordt dus verwarmd.

0
LeaD
LeaD
13 242 Andere professioneel
10 maanden geleden

Is dat dubbel of enkel glas met een bijkomende laag plastiek aan de buitenzijde ?

0
mariekesofieke2121
mariekesofieke2121
0 3 Verbouwer
10 maanden geleden

Dit is dubbel glas. HR++ 1,0 glas meerbepaald.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

In de kijker: duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor schaduw én licht

In de kijker: duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor schaduw én licht

Ontdek hoe duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor koelte en sfeervolle verlichting, dag én nacht! Slimme innovatie voor je terras.

Lees meer

10 oplossingen om de zon buiten te houden, van budgetvriendelijk tot high-end

10 oplossingen om de zon buiten te houden, van budgetvriendelijk tot high-end

21 maart is Global Shading Day: het ideale moment om te bekijken hoe je oververhitting kan vermijden in huis. We geven je 10 mogelijke oplossingen.

Lees meer

De perfecte voordeur kiezen: materialen, stijlen, prijzen en tips

De perfecte voordeur kiezen: materialen, stijlen, prijzen en tips

Kies de perfecte voordeur: ontdek materialen, stijlen, prijzen en tips voor onderhoud. Alles wat je moet weten in één handig overzicht.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag