Isoleren van glasdallen binnenkant mogelijk?

3

Isoleren van glasdallen binnenkant mogelijk?

Tellywelly
Tellywelly
#Isolatie · 10 maanden geleden

Wij hebben een muur van 2m op 6m in glasdallen. Dit is een enorme koude plaats en last van condens, schimmelvorming op de voegen. 

kunnen we deze muur isoleren langsbinnen om zo het zicht aan de buitenkant toch te behouden? Want deze dallen zijn mooi in de buitenkant en zouden deze willen behouden. 

we hebben ze niet nodig voor lichtinval want er staan nog twee andere grote ruiten die vernieuwd zijn in dezelfde ruimte. We zouden dus eventueel de glasdallen willen ombouwen tot een gewone binnenmuur. 
wat is jullie advies?

bedankt! 

Alle reacties

0
ECOVALUE - EPC DESKUNDIGE
1 14 Andere professioneel
10 maanden geleden

Technisch gezien is dat wellicht geen probleem. Als EPC deskundige zou ik adviseren om een muur in snelbouwsteen te plaatsen en erna pur/pur platen op te plakken. Zo kunnen we het categoriseren als "muur in isolerende snelbouwsteen" met extra isolatie. Als je enkel isolatie zou plaatsen op de glasdallen is het moeilijk te categoriseren als "muur".

Er zijn ook pur platen met Gyproc erop. 

Alvast veel succes met de verbouwingen. 

Mvg,

Ecovalue 

0
Maria  Rodriguez
Maria Rodriguez
3 16 Andere particulier
10 maanden geleden

Heb zel ook glasdals, maar niet zoveel een rij in de hoogte. Heb daartegen isomo platen gezet, van buitenuit zie je nu witte achtergrond. Daartegen 8cm pir platen. De randen met bouwschuim. Goed idee om nog een stenen muur tegenaan te plaatsen en gyproc zoals hierboven vermeld. Ga ik ook doen. 

Mits ik ook de spouw liet vullen, is er een warmtescan gemaakt. De kleur van de muur en de dals zijn hetzelfde. Dus genoeg isolatie. 

Mvg

0
Tellywelly
Tellywelly
0 1
10 maanden geleden

Oh dat is goed. Wij hebben ook spouwmuur isolatie gedaan maar eze gigantische muur blijft toch koud waardoor het in die ruimte geen tot weinig effect heeft. 
bedankt voor de reactie! 

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Prijs spouwmuurisolatie: wat betaal je per m², bestaat er een premie en wat is de terugverdientijd?

Prijs spouwmuurisolatie: wat betaal je per m², bestaat er een premie en wat is de terugverdientijd?

De prijs van spouwmuurisolatie hangt af van het isolatiemateriaal. Maar er zijn nog andere zaken die de prijs van spouwmuurisolatie beïnvloeden.

Lees meer

Geluidsisolatie: alles wat je moet weten voor een betere nachtrust en meer wooncomfort

Geluidsisolatie: alles wat je moet weten voor een betere nachtrust en meer wooncomfort

Geluidsisolatie zorgt voor meer gemoeds- en nachtrust. Lees meer over de prijs en hoe je je vloer, plafond of wanden akoestisch isoleert.

Lees meer

Dakisolatie: je hellend dak na-isoleren langs buiten

Dakisolatie: je hellend dak na-isoleren langs buiten

Wanneer je geen onderdak hebt en de zoldervloer isoleren geen optie is, zijn er twee mogelijkheden om je hellend dak na te isoleren langs buiten.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag