Wet van Breyne toepasselijk bij defecte elektriciteitkabel na opleverring casco woning 5 jr na datum
Beste,
We hebben bij de casco woning wachtkabels voorzien naar ons plat dak voor toekomstige warmtepomp plaatsing. 4 jaar na oplevering is bij het plaatsen van een airco door een erkend bedrijf en technieker ontdekt dat de kabel is aangesloten in de zekeringskast, waarover boven en onder de groep stroomspanning wordt gemeten maar op het dak niet.
We hebben reeds de bouwheer op aangsproken over dit verborgen gebrek, gezien we niet elke dag de stroomkabels controleren op het dak sinds oplevering, doch wuift hij dit af dat dit geen verborgen gebrek is en dat de elektriciteitskabel goed moeten worden aangesloten en dat de overbruggingen/connecties voorzien moet worden. Dit slaat natuurlijk nergens op gezien de airco technieker ook kabel kan leggen indien noodzakelijk en de overbruggingen waren er al.
Wat zijn mijn mogelijkheden gezien ik heb meermaals heb gecontacteerd en zelf de elektricien heb gevraagd om contact te nemen. We zijn nu al 4 dagen verder zonder antwoord terwijl wel snel genoeg kon reageren dat het niet een verborgen gebrek was en dat dit probleem door een elektricien verholpen dient te worden.
Valt dit gebrek onder de wet van Breyne gezien dit een verborgen gebrek betreft?
Ik zal hem na vandaag aangetekend schrijven, doch had ik graag jullie advies ook gewild
Dank

.png?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=1a3661152697f5763163074987d62570)