21

Aardlek er tussen uit

Mark1960
Mark1960
#Elektriciteit · 10 maanden geleden

Wat zou er gebeuren met de 3 MCB groepen als de aardlekschakelaar er tussen uit haal

Volgens mij blijft alles dan heel

Op alle 3 groep geen lekspannjng gemeten tussen aarde en 0

Alle reacties

0
Mark1960
Mark1960
0 179 Andere professioneel
10 maanden geleden

Lead en NivaOne

bedankt voor uw  duidelijk een niet sarcadtische raad zoals van enkele andere hier

Ik ben op mijzelf aangewezen hier op Bali want de lokale electricien snapt ook ering ( hoofd installatie is aangelrgd door europese electricien)

De uitbreiding naar de pompruimte door een lokale.

Vannacht laat ik alle 3 de MCB's en diffetentieel aan staan en wellicht ligt de diffetentieel er morgenochtend dan opnieuw uit

Wat dan  

Groet alle forum leden

0
Tiramisu
Tiramisu
11 325 Andere particulier
10 maanden geleden

bedankt voor uw  duidelijk een niet sarcadtische raad zoals van enkele andere hier

👍😁

0
nivaOne
nivaOne
28 391 Andere professioneel
10 maanden geleden

Kan je hetzelfde proberen met 2 pompen en je diff? En zien wat er dan gebeurt?

misschien springt de differentieel niet als een van de pompen afstaat? Dan kan je gerichter gaan zoeken 

0
LeaD
LeaD
13 242 Andere professioneel
10 maanden geleden

je beschikt nu over twee differentieelschakelaars, je kan uw installatie tijdelijk gaan opsplitsen !

0
Mark1960
Mark1960
10 maanden geleden

NivaOne

Goed nieuws

Ik heb de pomp op een andere groep bij in geprikt en wat denkt u

De hele avond en nacht doorgedraait zonder dat de diff eruit klapte

Het is nu wel duidelijk dat er iets is met groep 3 waar de pomp eerst op zat.

Ik heb nu dus al 2 goede groepen met een MCB en dat is op zich voldoende

Maar ik wilde de zwembadpomp het liefst op een aparte groep.

Maar ik ga nog uitzoeken wat er mis is met groep 3

Bedankt allen

0
nivaOne
nivaOne
10 maanden geleden

Dat is een goede stap voorruit. Houd ons op de hoogte. Ik ben benieuwd naar wat nu de oorzaak is.

0
Mark1960
Mark1960
9 maanden geleden

NivaOne

Even de situatie

Ik had op ons terras in een pilaar een schakelaar geplaatst om de pomp makkelijk aan en ui te zetten

De kabel van die schakelaar liep ondergronds naar de meterkast in de pompkamer en schakelde de pomp

Naar nu blijkt, is er met de draden  in deze grondkabel iets mis.

Wellicht beschadigd geraakt of iets anders

Alleen het weten is al fijn

Iedereen van harte bedankt met het mee puzzelen

Pomp dus gewoon nog HEEL!!!

Mark

0
nivaOne
nivaOne
9 maanden geleden

Je bedoelt als je deze kabel afkoppelt in de kast, dat het probleem dan verdwenen is?

0
Mark1960
Mark1960
9 maanden geleden

Ja nu heb ik de pomp rechtstreeks op de mcb aangesloten en een schakelaar op de muur van de pompkamer gezet om de pomp makkelijk aan en uit te zetten

Van de 4 draden was in ieder geval de NUL goed

Heb er nu een goede draad bijgezocht voor de fase.

Nu kan ik in ieder geval nog een lamp aan en uit schakelen 

Nogmaals bedankt allen

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/95446/screenshot-20250202-180917-whatsapp.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=98aa74c7263498ed132022232bbc3767
0
LeaD
LeaD
13 242 Andere professioneel
9 maanden geleden

Een dubbel polige schakelaar gebruikt ?

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Ontdek de beste vakmensen uit de buurt. Vergelijk gratis en zonder verplichtingen offertes voor jouw elektriciteitswerken.

Offertes aanvragen
Download onze gratis zonnepanelengids

Download onze gratis zonnepanelengids

Alles wat je moet weten over duurzame energie, kostenbesparing en installatie. Inclusief checklists voor maximale opbrengst!

Download nu gratis jouw gids
Thuisbatterij laten plaatsen? Vergelijk gratis offertes!

Thuisbatterij laten plaatsen? Vergelijk gratis offertes!

Laat een thuisbatterij installeren en gebruik optimaal je zonne-energie. Ontvang gratis en vrijblijvende offertes van vakmensen.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Netbeheerders voor elektriciteit en aardgas: zo weet je wie jouw netbeheerder is

Netbeheerders voor elektriciteit en aardgas: zo weet je wie jouw netbeheerder is

De regio waar je woont bepaalt wie je netbeheerder is. Ontdek wat deze precies doet en in welke situaties je er contact mee moet opnemen.

Lees meer

Een nieuwe aansluiting voor elektriciteit aanvragen: deze stappen moet je volgen

Een nieuwe aansluiting voor elektriciteit aanvragen: deze stappen moet je volgen

Je woning aansluiten op het elektriciteitsnet? Dan moet je een aansluiting voor elektriciteit aanvragen. Maar hoe doe je dat? We maken je wegwijs.

Lees meer

Gemiddeld elektriciteitsverbruik: hoeveel elektriciteit verbruikt een huishouden?

Gemiddeld elektriciteitsverbruik: hoeveel elektriciteit verbruikt een huishouden?

Ontdek het gemiddeld elektriciteitsverbruik van huishoudens: hoeveel elektriciteit kost en hoe je kan besparen door slimme keuzes te maken.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag