Aardlek er tussen uit
Wat zou er gebeuren met de 3 MCB groepen als de aardlekschakelaar er tussen uit haal
Volgens mij blijft alles dan heel
Op alle 3 groep geen lekspannjng gemeten tussen aarde en 0
Aardlek er tussen uit
Wat zou er gebeuren met de 3 MCB groepen als de aardlekschakelaar er tussen uit haal
Volgens mij blijft alles dan heel
Op alle 3 groep geen lekspannjng gemeten tussen aarde en 0
Lead en NivaOne
bedankt voor uw duidelijk een niet sarcadtische raad zoals van enkele andere hier
Ik ben op mijzelf aangewezen hier op Bali want de lokale electricien snapt ook ering ( hoofd installatie is aangelrgd door europese electricien)
De uitbreiding naar de pompruimte door een lokale.
Vannacht laat ik alle 3 de MCB's en diffetentieel aan staan en wellicht ligt de diffetentieel er morgenochtend dan opnieuw uit
Wat dan
Groet alle forum leden
bedankt voor uw duidelijk een niet sarcadtische raad zoals van enkele andere hier
👍😁
Kan je hetzelfde proberen met 2 pompen en je diff? En zien wat er dan gebeurt?
misschien springt de differentieel niet als een van de pompen afstaat? Dan kan je gerichter gaan zoeken
je beschikt nu over twee differentieelschakelaars, je kan uw installatie tijdelijk gaan opsplitsen !
NivaOne
Goed nieuws
Ik heb de pomp op een andere groep bij in geprikt en wat denkt u
De hele avond en nacht doorgedraait zonder dat de diff eruit klapte
Het is nu wel duidelijk dat er iets is met groep 3 waar de pomp eerst op zat.
Ik heb nu dus al 2 goede groepen met een MCB en dat is op zich voldoende
Maar ik wilde de zwembadpomp het liefst op een aparte groep.
Maar ik ga nog uitzoeken wat er mis is met groep 3
Bedankt allen
Dat is een goede stap voorruit. Houd ons op de hoogte. Ik ben benieuwd naar wat nu de oorzaak is.
NivaOne
Even de situatie
Ik had op ons terras in een pilaar een schakelaar geplaatst om de pomp makkelijk aan en ui te zetten
De kabel van die schakelaar liep ondergronds naar de meterkast in de pompkamer en schakelde de pomp
Naar nu blijkt, is er met de draden in deze grondkabel iets mis.
Wellicht beschadigd geraakt of iets anders
Alleen het weten is al fijn
Iedereen van harte bedankt met het mee puzzelen
Pomp dus gewoon nog HEEL!!!
Mark
Je bedoelt als je deze kabel afkoppelt in de kast, dat het probleem dan verdwenen is?
Ja nu heb ik de pomp rechtstreeks op de mcb aangesloten en een schakelaar op de muur van de pompkamer gezet om de pomp makkelijk aan en uit te zetten
Van de 4 draden was in ieder geval de NUL goed
Heb er nu een goede draad bijgezocht voor de fase.
Nu kan ik in ieder geval nog een lamp aan en uit schakelen
Nogmaals bedankt allen
Een dubbel polige schakelaar gebruikt ?

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!
Ontdek de beste vakmensen uit de buurt. Vergelijk gratis en zonder verplichtingen offertes voor jouw elektriciteitswerken.

Download onze gratis zonnepanelengids
Alles wat je moet weten over duurzame energie, kostenbesparing en installatie. Inclusief checklists voor maximale opbrengst!

Thuisbatterij laten plaatsen? Vergelijk gratis offertes!
Laat een thuisbatterij installeren en gebruik optimaal je zonne-energie. Ontvang gratis en vrijblijvende offertes van vakmensen.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

De regio waar je woont bepaalt wie je netbeheerder is. Ontdek wat deze precies doet en in welke situaties je er contact mee moet opnemen.
Lees meer
Je woning aansluiten op het elektriciteitsnet? Dan moet je een aansluiting voor elektriciteit aanvragen. Maar hoe doe je dat? We maken je wegwijs.
Lees meer
Ontdek het gemiddeld elektriciteitsverbruik van huishoudens: hoeveel elektriciteit kost en hoe je kan besparen door slimme keuzes te maken.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen